جلوگیری از آلودگی هوا؛ کوره‌های خشت‌پزی هرات به جنوب هرات منتقل می‌شوند

ریاست محیط زیست هرات از طرح انتقال تمامی کوره‌های خشت‌پزی به جنوب شهر هرات به هدف آزاد ساختن زمین‌های زراعتی و جلوگیری از آلودگی هوا خبر می‌دهد.

این اقدام در سایه‌ای نگرانی‌ها از افزایش آلودگی هوا گام ارزشمندی به حساب می‌آید. تاجایی‌که مسئولان اداره محیط زیست هرات هم تاکید می‌کنند که روی اجرایی شدن این طرح با تمامی کوره‌داران صحبت شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حامد الهام، مسئول ارتباط عامه ریاست محیط زیست هرات می‌گوید: «اداره محیط زیست در همکاری با ادارات همکار، زمینی به مساحت 50 جریب را در جنوب شهر هرات سروی کرده و بعد از طی مراحل قانونی آن، تمامی کوره‌ها در آن‌جا منتقل خواهند شد.»

او هدف از این طرح را آزاد کردن زمین‌های زراعتی و جلوگیری از آلودگی هوا می‌داند.

عمده‌ای کوره‌های خشت‌پزی هرات در ولسوالی انجیل در چند کیلومتری شهر هرات موقعیت دارد.

مسئول ارتباط عامه ریاست محیط زیست هرات هم‌چنین از تخریب پنج کوره خشت‌پزی در این ولسوالی خبر می‌دهد.
به گفته او «این کوره‌ها در مکان نامناسب قرار داشتند و برخلاف قوانین محیط زیستی به فعالیت ادامه می‌دادند؛ اداره محیط زیست با تخریب این کوره‌ها به اقدامات جدی‌اش را در حفاظت از محیط زیست سالم ادامه می‌دهد.»

از سویی‌هم، آقای الهام از نظارت جدی بر کارخانه‌‌ها در شهرک صنعتی خبر داده و تاکید می‌کند که «خوش‌بختانه بیشتر کارخانه‌ها مطابق با استندرهای محیط زیستی فعالیت می‌کنند و بخش کوچک دیگر می‌مانند که مجبور اند قوانین را درنظر بگیرند.»

هرات در سردترین روزهای خود در فصل خزان و چند روز مانده به زمستان قرار دارد.

آلودگی نسبی در شهر هرات به رغم تلاش‌های اداره محیط زیست دیده می‌شود و از طرفی مصرف مواد سوختی دودزا در اکثر نقاط این ولایت بیشتر شده است.

مردم از حکومت می‌خواهند تا در راستای عملی‌ کردن قوانین مجدانه عمل کند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.