جلسه بزرگ قرآنی در هرات هم‌زمان با رحلت دخت نبی مکرم اسلام(ص) برگزار شد

شمار زیادی از قرآن دوستان و قاریان مطرح هرات هم‌زمان با ایام رحلت دخت نبی مکرم اسلام (ص) در تیکه خانه بیرجندی‌ها تجمع کرده و به عزاداری پرداختند. در این مراسم بر پیروی از سیره اهلبیت(ع)، بزرگان دین و تبیین معارف قرآنی در جامعه و خصوصا در میان جوانان تاکید شد.

این برنامه شب گذشته (چهارشنبه، 22 قوس) در مسجد بیرجندی‌ها واقع در چهار سوق ولایت هرات برگزار گردید.

در این مراسم قاریان مطرح هرات و جمع کثیری از مردم اشتراک و به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت السلام والمسلمین امیری، یک تن از روحانیون هرات گفت: «دنیای امروز، دنیای گرفتاری‌های مادی و ذهنی شده و پر از لجن، طوری که روزانه بر ضد اسلام و معارف اسلامی کار صورت می‌گیرد».

به گفته آقای امیری، مسلمانان و مومنین لازم است که برای منحرف نشدن از راه خدا و حق در کنار قرآن و به دستورات قرآن عمل کنند و تنها راه ارزشمند زندگی، زندگی در راه قرآن و پیامبر و سلسله مبارک‌شان می‌باشد.

وی اضافه می‌کند برای تربیت درست کودکان، تشویق کردن آنان برای اشتراک در این مراسم‌ها لازم بوده که باعث آشنایی و آموزش آنان می‌شود.

به گفته ایشان؛ یک از الگوهای زندگی، حضرت زهرا (ع) می‌باشد که زنان در تربیت و رفتار با خانواده می‌توانند از رفتار و سیرت ایشان حرکت کنند.

در همین حال، جواد صالح هروی، یک تن از اشتراک کننده‌گان، می‌گوید: «اشتراک و حضور در چنین برنامه‌های قرآنی و معارفی، در این شرایط و گرفتاری‌های مادی دنیا، زمینه ساز رسیدن به آرامش قلبی و تسکین بخش روح و روان انسان‌هاست».

تصاویر از مراسم عزاداری در مسجد بیرجندی‌های واقع در چهارسوق ولایت هرات

 

 

 

 

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.