جرقه آغاز پروژه‌های بزرگ در ولایت هرات زده شد / والی هرات به کابل سفر کرد

مقام ولایت هرات اعلام کرده والی این ولایت جهت اشتراک در محفل عقد قرارداد بلاک‌های چهارگانه معدن آهن ولسوالی غوریان این ولایت به کابل سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مقام ولایت هرات در خبرنامه‌ای که به نشر رسانده از سفر والی هرات به کابل خبر داده است.

در این خبرنامه آمده است که نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات به دلیل اشتراک در محفل عقد قرار داد بلاک‌های چهارگانه معدن آهن ولسوالی غوریان این ولایت به کابل سفر کرده است.

در ادامه این متن ذکر شده والی هرات در این سفر به منظور پیش‌برد برنامه‌های بزرگ اقتصادی در هرات با رئیس الوزار، وزیر داخله و دیگر مقامات دیدار خواهد کرد.

این در حالی است که والی هرات پیش از این در نشست‌های مختلف در مورد آغاز پروژه‌های بزرگ اقتصادی در این ولایت خبر داده بود.

پروژه استخراج آهن ولسوالی غوریان هم پیش از این در جلسه وزارت معادن و پطرولیم کشور به هدایت معاون اقتصادی رئیس الوزرا به دواطلبی گذاشته شده بود که برندگان آن به شرح ذیل می‌باشد.

۱ـ شرکت وطن درخشان که ۷۰ فیصد سهمدار آن شرکت سازه های صنعتی آذاران می باشد، با اخذ ۶۴.۶ نمره برندۀ بلاک اول معدن آهن ولسوالی غوریان گردید.

۲ـ شرکت ساحل شرق میانه که شرکت های دره نور افغانی و ایپکول ترکی هر کدام ۱۵ فیصد سهمدار آن می باشند با گرفتن ۶۱ امتیاز برندۀ بلاک دوم معدن آهن ولسوالی غوریان شناخته شد.

۳ـ شرکت ملی شمش که شرکت های GBM و AD Resources انگلیسی که در آن ۳۵ فیصد سهم دارند با ۶۸.۵ نمره برندۀ بلاک سوم معدن آهن ولسوالی غوریان می باشد.

۴ـ شرکت باختر فولاد که شرکت های احیای سپاهان و پارسیان ایرانی در آن ۴۹ فیصد سهمدار می باشد، با آخذ ۶۰.۵ امتیاز برندۀ بلاک چهارم معدن آهن ولسوالی غوریان شناخته شد.

گفته شده عواید بلاک‌های چهارگانه معدن آهن ولسوالی غوریان برای پروژه‌های عام المنفعه و تولید انرژی برق استفاده شود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.