جام فوتسال رمضانی تحت نام «قدس» در هرات برگزار شد

مسابقات ورزشی فوتسال به حمایت از مردم مظلوم فلسطین میان تیم‌های از ولایت‌های هرات، غور و فراه در ولایت هرات برگزار شد.

این مسابقات تحت عنوان جام رمضانی «قدس» به حمایت و همبستگی با مردم فلسطین و محکومیت اشغالگری صهیونست‌ها در سالن ورزشی قدس هرات برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، غلام محمد صادقی، مسئول برگزاری این مسابقات می‌گوید که در این رقابت‌ها 12 تیم برتر از ولایت‌های هرات، فراه و غور اشتراک کرده‌اند.

به بیان او، این مسابقات در ماه مبارک رمضان برگزار شده و انگیزه اصلی برگزاری آن، حمایت و هم‌صدایی با مردم «مظلوم» فلسطین و قدس شریف است.

«مردم فلسطین سال‌ها زیر چکمه‌های رژیم اشغالگر پایمال شدند و سرزمین آنها هم به تصرف صهیونست‌ها در آمدند؛ به عنوان مسلمان این وظیفه ماست که در ماه مبارک رمضان بیشتر با مردم فلسطین ابراز همبستگی کنیم.»

وی در ادامه تاکید کرد که باید از هر طریقی تلاش شود صدای مظلومیت مردم فلسطین و ندای وحدت طلبی در میان مسلمانان افزایش یابد؛ چه از طریق برگزاری برنامه‌های فرهنگی و یا ورزشی.

از نظر او، شرایط فعلی می‌طلبد که گام‌های محکمی در راستای وحدت جهان اسلام برداشته شود و روز جهانی قدس به صورت با شکوه بزرگداشت شود.

بازیکنان و اشتراک کنندگان مسابقه ورزشی قدس هم ورزش را نماد همبستگی و یک‌صدایی با مردم فلسطین عنوان کردند.

عبدالقدیر، عضو یکی از تیم‌های اشتراک کننده در مسابقات می‌گوید که فوتبال نزد مردم جایگاه دارد و این مسیری خوبی برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین است.

غلام، بازیکن دیگر هم ابراز امیدواری می‌کند که تیم او در مسابقات اول شود و قصد شان این است تا «جام قهرمانی» را به مردم مظلوم فلسطین تقدیم کند.

همبستگی با مردم فلسطین با گذشت هر سال در میان مسلمانان و خصوصا مردم افغانستان افزایش می‌یابد.

برگزاری مسابقات ورزشی تحت نام قدس حداقل ترین کاری است که جوانان هرات در آغاز ماه رمضان امسال و در اوج فشارهای رژیم اشفالگر بالای مردم قدس شریف، برای هم‌نوایی با مظلومان تدارک دیده‌اند.

طی چند ماه گذشته یورش نظامیان رژیم اشغالگر بالای مردم فلسطین افزایش یافته و طی دو ماه اخیر دست کم 40 تن شهید و صدها تن زخمی شده‌اند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.