تکرار قرآن سوزی در دانمارک همراه با شعارهای ضد اسلامی

تعدادی از اعضای یک گروه نژادپرست دانمارکی روز شنبه تحت حفاظت شدید پولیس این کشور در برابر سفارت‌های ترکیه و عراق در کپنهاک، اقدام به آتش زدن قرآن کریم کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، اعضای یک گروه افراطی که جزو گروه‌های میهن پرستان دانمارکی به شمار می‌آیند، بار دیگر روز شنبه اقدام به هتک حرمت قرآن کردند.

این افراد نخست اقدام به آتش زدن نسخه‌ای از قرآن در برابر سفارت ترکیه در کپنهاگ کرده و سپس به سوی سفارت عراق در پایتخت دانمارک حرکت کرده و در آنجا نیز قرآن را آتش زدند.

این گروه افراطی، در برابر سفارتهای ترکیه و عراق شعارهای ضد اسلامی سردادند و تمامی اقدامات و حرکات آنها تحت حفاظت شدید پولیس دانمارک انجام می‌شد.

این افراد تمام اقدامات خود را به صورت زنده از طریق تعدادی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

هتک چندین باره قرآن کریم در دانمارک در حالی صورت می‌گیرد که چند روز پیش لارس راسموسن، وزیر خارجه دانمارک در گفت‌وگو با «سامح الشکری» وزیر خارجه مصر مدعی شده بود که این اقدامات غیرمسئولانه بیانگر ارزش‌های جامعه دانمارک نیست و «دولت این کشور در حال حاضر در حال اتخاذ اقدامات و صدور قوانینی است که از تکرار چنین رویدادهای تأسف‌بار جلوگیری کند.»

سوئد و دانمارک در هفته‌های گذشته تحت پوشش آزادی بیان مجوز هتک حرمت قرآن کریم صادر کردند که این اقدام خشم مسلمانان جهان را برانگیخت.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.