توزیع غذای گرم هم‌زمان با افطار و حضور هزاران نفری در مساجد و حسینیه‌های هرات

از سالروز شهادت حضرت علی (ع) در مسجد معظم جوادیه هرات با حضور صدها عزادار و عاشقان آن حضرت گرامی‌داشت به عمل آمد.

هم‌چنین، شب بیست و یکم قدر با دعا و نیایش به درگاه پروردگار عالم و طلب وحدت و همدلی در این مکان مقدس زنده نگه داشته شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، نثار احمد محمدی، از فعالان فرهنگی هرات می‌گوید که در این شب مومنین زیادی از نقاط مختلف هرات به هدف شرکت در مجلس عزای علی (ع) و زنده نگه داشتن شب قدر در مسجد جوادیه حضور به هم رساندند.

به گفته‌ او، توجه و علاقه‌مندی مردم برای حضور در مساجد و حسینیه‌ها بسیار بالا است و اصلی‌ترین خواست همه ظهور آخرین ذخیره‌ی الهی حضرت مهدی موعود (عج) می‌باشد.

هم‌چنین وی تاکید می‌کند که شب‌های قدر باید فرصتی باشد برای برداشتن توشه برای یک سال آینده. از خدا خواسته شود تا همه را به سمت کارهای نیک و انسان‌ دوستانه سوق دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضا ایوبی، از علمای شناخته شده هرات نیز در سخنانی از حضرت علی (ع) به عنوان شخصیت تاثیرگذار در پیشرفت دین اسلام یاد کرد.

به بیان آقای ایوبی، «سیره‌ی حضرت علی (ع) حمایت از نیازمندان و یتیمان بود، در مقابل دشمنان اسلام شجاعت داشت و رازدار پیامبر (ص) بود. آن حضرت در کنار قدرت بالا و خلافت چندین ساله بالای قلمرو اسلامی، خاضع‌ترین بنده‌ی خداوند و نمونۀ واقعی از کمالات و الگوی عدالت به شمار می‌رود».

هم‌چنین محمد رضا مرادی، باشنده هرات و از خدمت‌گذاران مسجد معظم جوادیه می‌گوید که تلاش می‌کند از شب قدر درس ایثار و فداکاری بگیرد و در خدمت مومنان و عاشقان مکتب اهلبیت (ع) باشد.

از جانبی‌هم، بخش دیگر از برنامه‌های شب قدر و ایام شهادت حضرت علی (ع)، برپایی علم عزاداری در جای‌جای شهر هرات و توزیع غذای گرم در میان نیازمندان بوده است.

فرهنگیان منطقه بکرآباد هرات در شب بیست و یکم قدر 1 هزار «پرس» غذای گرم و شربت در میان روزه‌داران و نیازمندان شهر هرات توزیع کردند.

جواد صالح، فعال فرهنگی و از برگزار کنندگان این پروسه کمکی می‌گوید که هدف آنان خدمت به مومنان با تاسی از زندگی شرافت‌مندانه حضرت علی (ع) است.

او افزود: «ما 1 هزار پرس غذای گرم را در شب شهادت مولای متقیان آماده کردیم و در میان روزه‌داران و کودکان توزیع کردیم. این کار سبب می‌شود هم فرهنگ دستگیری از نیازمندان که سیره‌ی مولای متقیان است عملی ‌شود و هم وحدت و همدلی در بین مردم مومن هرات افزایش ‌یابد».

این همه درحالی است که در اکثر مناطق هرات از جمله شهرک المهدی جبرئیل، مسجد جامع بزرگ جغاره و برخی مناطق دیگر مجلس عزا و شب‌ زنده‌داری در سه شب قدر برپاست.

باشندگان هرات با استفاده از این فرصت می‌خواهند روحیه‌ی همدیگر پذیری را بیشتر از پیش زنده کنند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.