توزیع بسته‌های کمکی به 800 یتیم و بی‌سرپرست از سوی بنیاد خیریه آیت‌الله العظمی فیاض در هرات

بنیاد خیریه حضرت آیت‌الله العظمی فیاض روند توزیع کمک و بسته‌های عیدی را برای دست‌کم 800 تن در شهر و حومه هرات هم‌زمان با فرا رسیدن عید سعید فطر آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمد آصف اخلاقی، مسئول توزیع این کمک‌ها می‌گوید: «روند طوری است که یتیمان و بی‌سرپرستان به شدت نیازمند از بخش‌های مختلف هرات شناسایی و سروی شده و برای آنان بسته‌های کمکی به استقبال عید سعید فطر توزیع می‌شود».

به بیان وی، این کمک‌ها در آستانه عید شامل لباس، شیرنی و پول نقد است که می‌تواند در رفع نیازمندی‌های آنان اثر بخش باشد.

از جانبی‌هم، عالمان دین و خیرین هرات با تاکید بر حمایت از چنین برنامه‌ها، دست‌گیری از نیازمندان و مخصوصا ایتام را اقدام نیک و سازنده می‌دانند.

حجت‌الاسلام رضایی، عالم دین می‌گوید که بنیاد خیریه آیت‌الله العظمی فیاض در سراسر کشور گسترش یافته و بدون هیچ چشم‌داشتی افراد نظر به قوم و زبان، کمک رسانی می‌کند.

به بیان این عالم دین، حمایت از برنامه‌های حضرت آیت‌الله العظمی فیاض می‌تواند همت جمعی را برای رفع فقر از جامعه آماده کند.

دکتر سید محمد مهدی افضلی، استاد دانشگاه و از علمای سرشناس هرات هم طی سخنانی دستگیری از یتیمان و بی‌سرپرستان را جز وظایف جامعه اسلامی خوانده و تاکید کرد که برخورد نیک با یتیمان نشان دهنده ارج گذاری به کلام خدا (ج) و توصیه‌های رسول‌اش است.

بنیاد خیریه حضرت آیت‌الله العظمی فیاض در اکثر ولایت‌های کشور فعال است و در دوره‌های مختلف توانسته کمک‌های قابل توجهی به مردم برساند.


 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.