توزیع بذرهای اصلاح شده برای 60 هزار کشاورز در هرات آغاز شد

روند توزیع بذرهای اصلاح شده و کودهای کیمیاوی برای 60 هزار دهقان در سراسر ولایت هرات آغاز شده است.

مسئولان اداره زراعت هرات می‌گویند این روند از روز گذشته سه‌شنبه (17 عقرب) آغاز شده است.

بشیراحمد احمدی، آمر امور زراعتی ریاست زراعت هرات به خبرگزاری وطن24 گفت که بذرهای اصلاح شده و کودهای کیمیاوی به همکاری شماری از موسسات برای کشاورزان هرات توزیع می‌شود.

او هدف از این روند را حمایت از کشاورزان و رشد صنعت کشاورزی در ولایت هرات دانسته و می‌گوید که بارندگی‌های اخیر باعث شده امیدواری‌ها به سال مطلوب زراعتی بیشتر شود و اداره زراعت هم در راستای حمایت از دهقانان کارهای بنیادی انجام می‌دهد.

وی هم‌چنین از کشاورزان خواست چالش‌ها و مشکلات شان را با اداره زراعت شریک کنند تا راستای رفع آن اقدامات عملی شود.

او علاوه کرد که زراعت مطلوب و برداشت محصولات بیشتر، نیازمند همکاری دوام‌دار و همه‌جانبه اداره زراعت و مردم است.

کشاورزان هرات با استقبال از این روند می‌گویند که اداره زراعت باید در راستای عملی کردن وعده‌های خود، در توزیع بذرهای بیشتر اصلاح شده و ارسال کارمندان کاربلد به نقاط دوردست، زمینه زراعت پر محصول را فراهم کند.

عبدالحمید، کشاورز و باشنده ولسوالی کرخ هرات که اضافه‌تر از 60 سال سن دارد خشک‌سالی‌های پی‌هم چند سال گذشته را زیایان‌بار خوانده و خواهان حمایت از حکومت است.

او می‌گوید که بارندگی‌های فصل خزان امسال ارزشمند بوده و آنان اقدام به کشت گندم کرده‌اند.

وی علاوه کرد که در صورت موجودیت آب فراوان، بذرهای اصلاح شده و موجودیت کودهای با کیفیت، بخش بزرگ از مردم، مخصوصا باشندگان روستاها و ولسوالی‌ها از چالش‌های اقتصادی در امان خواهند بود.

در سال روان، کشاورزان هرات و به صورت کلی غرب افغانستان ضربه‌های زیادی از ناحیه خشک‌سالی دیدند و یکی از اساسی‌ترین خواسته‌های آنان حمایت حداقلی حکومت از آنان است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.