تمامی مسابقات ورزشی متوقف و برگزاری جشن نوروز لغو شد

ریاست تربیت بدنی و کمیته المپیک افغانستان از لغو تمامی مسابقات ورزشی به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مرکز و ولایات خبر داد.

مجیب قاری زاده، سخنگوی این ریاست، گفت که تمامی‌ برنامه‌های ورزشی تا زمان نامعلوم و بهترشدن وضعیت، تعلیق خواهند بود.

وحید عمر، مشاور رییس جمهور کشور نیز در صفحۀ فیسبوکش نوشته:”تمام‌ مسابقات و برنامه‌های ورزشی در سراسر کشور به منظور جلوگیری از سرایت ویروس COVID-19 برای مدت نامعلومی تعطیل شدند”.

وی همچنان افزوده:”مراسم تجلیل از نوروز در‌ مزار شریف رسماً ملغی است. از هموطنان عزیز خواهشمندیم تا نوروز را در خانه‌های شان تجلیل نموده و‌ از سفر و گردهمایی جلوگیری نمایند. مراسم جهنده‌بالا در سایر نقاط کشور، به شمول کارته سخی کابل، نیز ملغی است”.

در همین حال محمد بشیر توحیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی ولایت بلخ نیز امروز به خبرنگاران گفت که برگزاری مراسم جشن نوروز به دستور محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور به دلیل جلوگیری از شیوع کروناویرس لغو شده است.

آقای توحیدی از شهروندان افغانستان خواست که از سفر به ولایت بلخ به هدف تجلیل از جشن نوروز خودداری کنند.

ویروس کرونا تاهنوز در 127 کشور جهان سرایت کرده و مجموع واقعات در این کشور‌ها 134 هزار و 670 مورد می‌رسد و این ویروس 4 هزار و 937 تن را به گام مرگ کشانیده است.

در کشور‌های چین، ایتالیا، ایران، کوریای جنوبی، اسپانیا، فرانسه، جرمنی و امریکا بیشتر از یک هزار واقعه مثبت کرونا ثبت شده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.