تقدیر از محافظان مساجد هرات؛ شورای علمای شیعه هرات از حکومت خواست سلاح‌های بیشتری در اختیار مساجد قرار دهد

شورای علمای شیعه هرات در یک نشستی از 500 تن از محافظان مساجد و تکیه خانه‌ها تقدیر کرده و آنان را خدمت گذاران واقعی مردم خواند.

در این نشست‌ هم‌چنین مسئولان شورای علمای شیعه هرات از حکومت خواستند به دلیل در پیش بودن ماه‌های با عظمت شعبان و رمضان و حضور بیشتر مردم در مساجد و تیکه خانه‌ها، سلاح‌های بیشتری به نهادهای دینی – فرهنگی شیعیان هرات داده شود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت‌السلام و المسلمین محمد اسماعیل احمدی، رئیس شورای علمای شیعه هرات گفت: با وجود گفتگوهای زیاد با مسئولان امنیتی تا کنون در مساجد شهر و شهرک‌ها 192 میل سلاح از طرف حکومت در اختیار محافظان مساجد و تکیه خانه‌ها قرار داده شده است.

وی افزود که به دلیل برخی اقدامات ضد امنیتی که در هرات رخ داده لازم است حکومت همکاری‌ها را افزایش داده و سلاح‌های بیشتری در اختیار مردم قرار دهند.

وی بیان داشت: تا کنون از این سلاح‌ها مورد سوء استفاده قرار نگرفته و مسئولان حکومتی از این لحاظ مطمئن باشند. «مردم زیر سایه‌ای نظام اسلامی زندگی می‌کنند و تا کنون ذره‌ای بر خلاف منافع ملی و ارزش‌های جمعی مردم حرکتی نکرده و از این پس نیز نخواهند کرد».

او افزود: مردم علاقمندی نسبت به سلاح ندارند اما بخاطر تأمین امنیت بهتر نماز گزاران نیاز است که حکومت در این زمینه همکاری بیشتری کند.

رئیس شورای علمای هرات تأکید کرد مردم همواره در تامین امنیت در کنار حکومت بوده و بعد از این هم همکار با حکومت در تامین امنیت بهتر به حد توان تلاش خواهند کرد.

در همین حال حجت‌السلام و المسلمین محمد روحانی، مسئول اجرائیه حوزه علمیه صادقیه هرات گفت: در حال حاضر 300 مسجد و تکیه خانه ها نیاز به سلاح دارند اگرچه برای تعدادی از این مساجد سلاح توزیع شده است.

او علاوه کرد: تعدادی از مساجد تا کنون سلاح نداشته و نمازگزاران از این بابت نگران اند و حکومت هم باید در این راستا توجه جدی کند.

حجت‌السلام و المسلمین روحانی خاطرنشان کرد: ماه های رجب، شعبان و رمضان مردم برای انجام مستحبات و فرایض الهی و طاعت و عبادت الله(ج) بیشتر به مساجد می‌آیند و تلاش شود که خدای نکرده به دلیل نبودن سلاح مشکل امنیتی رخ ندهد.

در این نشست مسئولان محلی هرات هم حضور داشته و وعده سپردند که آماده هستند برای مساجدی که نیاز به سلاح داشته باشند همکاری کنند.

مسئولان محلی در این برنامه از مردم هم خواستند در کنار نیروهای امنیتی بوده و آنان را در تأمین امنیت بیشتر همکاری کنند.

بعد از ترور برخی علمای دینی در هرات مردم نگران اوضاع امنیتی هستند. آنان از حکومت می‌خواهند در راستای تامین امنیت و حفاظت از جان و مال مردم، همکاری‌ بیشتری کنند.

ماه قبل دست‌کم 5 عالم دین و دو غیرنظامی در اثر حملات افراد ناشناس در جبرئیل هرات به شهادت رسیدند. این حوادث باعث شد شورای علمای شیعه شهر و جبرئیل هرات نشست‌های متعددی با والی و دیگر مسئولان امنیتی هرات داشته و برای تامین بیشتر همراه و همکار حکومت شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.