تشدید اقدامات سخت‌گیرانه انگلیس برای پناه‌جویان

انگلستان به رغم انتقادها از در پیش گرفتن سیاست‌های سختگیرانه‌ در قبال پناه‌جویان قرار است جهت کاهش هزینه‌ها پناهندگان را در کشتی لنگر انداخته اسکان دهد.

به گزارش خبرگزاری وطن24 و به نقل از روزنامه «پاسایر نویه پرسه»، لندن می خواهد 500 پناهجو را در یک کشتی لنگر انداخته اسکان دهد.

معاون اتحادیه آتش نشانی این کشور به شدت به این مسئله انتقاد وارد کرده و از یک «تله مرگ» سخن گفته است. اما دولت انگلیس همه این اتهامات را رد می‌کند.

پس از آن که «بن سلبی»، معاون رئیس اتحادیه آتش نشانان، کشتی بیبی استکهلم را که در جنوب انگلستان لنگر انداخته بود، به عنوان یک «تله مرگ» برای پناهندگان توصیف کرد، گرانت شاپس، عضو کابینه دولت انگلیس روز چهارشنبه به ITV گفت: «این قطعا یک تله مرگ نخواهد بود.»

بر اساس برنامه های دولت قرار است 500 پناهنده در آنجا اسکان داده شوند. این اقدام برای روز سه شنبه برنامه ریزی شده بود، اما به گفته رسانه‌ها به دلیل نگرانی در مورد ایمنی در کشتی به تعویق افتاد.

همانطور که خبرگزاری PA به نقل از محافل دولتی گزارش داد، اکنون این کشتی می تواند برای اسکان در هفته آینده آماده شود. مواد غذایی روز چهارشنبه به این بارج با بلوک های آپارتمانی منتقل شدند.

دولت انگلیس هم‌چنین هشدارهای جدی به آنعده پناهجویانی داده‌اند که می‌خواهند به صورت غیرقانونی وارد این کشور شوند.

سال گذشته این کشور در اقدامی صدها پناه‌جو را به کشور اوگاندا در آفریقا منتقل کردند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.