تدابیر لازم برای سفر زائران کربلای معلی روی دست گرفته شده

مقامات محلی هرات از آمادگی‌ها و فراهم ساختن سهولت‌های لازم جهت سفر زائران افغانستانی به کشورهای ایران و عراق هم‌زمان با نزدیک شدن اربعین حسینی خبر می‌دهند.

هرساله با فرا رسیدن اربعین حسینی صدها هزار زائر از سراسر جهان به شهر کربلا، کشور عراق سفر می‌کنند و در راهپیمایی اربعین حسینی ملحق می‌شوند.

از افغانستان هم در سال جاری به دلیل کاهش همه‌گیری کرونا میزان علاقه‌مندان زیارت کربلا نسبتا افزایش یافته است.

در این میان اما، فقر و تنگ‌دستی عاملی شده که خیلی از عاشقان امام حسین (ع) در سال روان نمی‌توانند پا به این مسیر بگذارند.

به گزارش خبرگزاری وطن24 و به نقل از آژانس اطلاعاتی باختر، “مسئولان اداره اطلاعات و فرهنگ هرات در نشستی با نمایندگان مقام ولایت، ریاست صحت عامه، ریاست استخبارات و مسئولان شرکت‌های زیارتی و سیاحتی به خاطر سهولت برای زایرین و ارایه خدمات بیشتر از مرز اسلام قلعه، لوای سرحدی و بخش صحت نقطه صفری مرز دیدن کردند.”

وحید الله سلطانی، آمر گردشگری اداره فرهنگ هرات گفته که تلاش دارد تا سهولت‌های لازم را جهت اعزام زائران به کشورهای عراق و ایران فراهم کند.

همچنین، محمد نعیم کریمی، آمر افغان‌تور هرات از کشورهای میزبان زائران خواسته تا شرایط مناسب را برای گردشگران افغانستان فراهم کند.

او گفته که در حال حاضر به تعداد 275 شرکت سیاحتی و زیارتی در این آمریت ثبت بوده که از این میان به تعداد 25 شرکت مشخصاً در بخش زیارتی فعالیت می‌کنند.

مسئولان امنیتی و صحی هرات هم از آمادگی‌ها جهت طی مراحل ساختن فوری گذرنامه‌های زائران و ایجاد تیم‌های صحی سیار در مسیر مرز اسلام‌قلعه خبر داده اند و گفته که در این بخش‌ها هیچ‌گونه چالشی وجود ندارد.

این همه درحالی گفته می‌شود که بر بنیاد آمارهای ارایه شده در سال جاری از افغانستان بالغ بر 20 هزار تن قصد سفر به کربلا و زیارت امام حسین (ع) را دارند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.