تجلیل از غدیر در مسجد امام‌زاده مظفر شهر هرات

باشندگان شهر هرات از روز غدیر به طور با شکوهی تجلیل به عمل آوردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، باشندگان شهر هرات در مسجد و حسینیه امام‌زاده مظفر، از روز بزرگ غدیر با راه اندازی محفلی جشن، تجلیل کردند.

در این محفل، حجت‌الاسلام احمدی، با بیان اینکه غدیر از مهم‌ترین روزهای تاریخ اسلام است گفت: پیامبر (ص) در این روز با عظمت دست علی را در محضر هزاران انسان بلند کرده و فرمود: “من کنت مولا، فهذا علی مولا”، هرکه من آقا و مولای او هستم پس علی آقا و مولای اوست.

به گفته آقای احمدی حضرت علی (ع) در این روز و در بین انبوهی جمعیت به عنوان جانشین پیامبر تعیین شده و تمام مسلمانان هم به این امر باور دارند.

او علاوه می‌کند “باید تلاش شود با شناخت سیره‌ای واقعی حضرت علی، شناخت مان را نسبت به آن حضرت افزایش بدهیم و زندگی برپایه ولایت مداری داشته باشیم.”

همچنین در این محفل دیگر سخنرانان هم با اشاره به نقش سازنده حضرت علی در گسترش و احیایی اسلام گفتند که باید در این مقطع زمانی مردم افغانستان با اراده علوی در مقابل بیگانگان از خاک و سرزمین شان حراست کنند.

در اخیر این مجلس به رسم عشق و اراده به امیر المومنین علی (ع) اطعام/غذا و تحفه غدیری هم به مردم توزیع شد.

این در حالیست که از صبح امروز در دیگر نقاط هرات از جمله جبرئیل، شهرک خاتم‌الانبیاء و مسجد جامع توحید شهرک رازی هم از روز بزرگ غدیر تجلیل به عمل آمده است.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.