تجلیل از دومین سالروز خروج آمریکا و متحدانش و حاکمیت امارت اسلامی در دانشگاه هرات

محفل تجلیل از دومین سالروز حاکمیت امارت اسلامی به افغانستان با حضور شماری از مسئولان محلی، استادان دانشگاه و دانشجویان در دانشگاه هرات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مسئولان محلی هرات در این برنامه، آزدای از اشغال، امنیت و اتکا حکومت به بودجه داخلی را مهم‌ترین دستاورد‌های دو ساله امارت اسلامی در کشور خوانده‌اند.

مولوی عبدالعزیز نعمانی، رئیس دانشگاه هرات می‌گوید که با وجود نوپا بودن نظام امارت اسلامی، افغانستان در دو سال گذشته دستاورد‌های بزرگی را داشته است.

به بیان وی، آزادی از اشغال، تامین امنیت کلی و افزایش بودجه داخلی کشور بزرگترین دستاوردهای حکومت در دو سال گذاشته می‌باشد.

او با اشاره به کارکردهای وزارت تحصیلات عالی گفت: «برای اولین بار در تاریخ افغانستان، حدود 12 میلیون افغانی در زمینه تحقیقات و انکشاف علمی اختصاص داده شده است».

از سویی‌هم، مولانا نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات هم در این برنامه  خواستار فراهم ساختن زمینه بحث و گفتگو برای حل مشکلات کنونی در دانشگاه هرات شد.

به گفته وی، دانشگاه محور تفاهم و گفتگو است و این فرصت باید برای جوانان مهیا شود تا آنها بتوانند از طریق گفتگو مسائل را بیان کنند.

این در حالی‌است که دو سال قبل و در چنین روزی (24 اسد)، با فرار اشرف غنی از ارگ ریاست جهموری، نظام جمهوریت فرو پاشید و امارت اسلامی حاکمیت را به دست گرفت.

از دو سال به این سو، مسئولان امارت اسلامی از 24 اسد به عنوان روز خروج آمریکا و متحدانش و هم‌چنان تسلط بر افغانستان تجلیل می‌کنند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.