تجلیل از آغاز هفته وحدت و میلاد النبی در بادغیس/اهانت به پیامبر بی احترامی به یک او نیم ملیارد انسان می‌باشد

مراسمی برای میلاد نبی اکرم (ص) با حضور حسام الدین شمس والی بادغیس، علما و بزرگان در ریاست حج اوقاف ولایت بادغیس برگزار شد.

در این مراسم محور صحبت‌ها درباره اهانت به پیامبر خاتم از سوی دولت فرانسه، اخوت و برادری در جامعه افغانستان و صلح با طالبان صبحت شده است.

عبدالحلیم شیخ اسلامی رئیس حج اوقاف ولایت بادغیس ضمن تبریکی میلاد نبی و آغاز هفته اخوت به خبرگزاری وطن24، گفت: “اهانت به پیامبر گرامی اهانت به تمام مسلمانان جهان می‌باشد و همچنین قبولی و تشویق این عمل از سوی رئیس جمهور فرانسه بی مسولیتی این شخص را نشان می‌دهد.”

به بیان وی، او نه تنها این عمل را رد نکرده بلکه این کار را تشویق کرده است و در این راستا جامعه مسلمانان جهان باید واکنش جدی نشان بدهند.

در ادامه وی بیان می‌کند: “امروز هم این عمل کشور فرانسه از سوی علما تقبیح شده و همچنین خواستار آنها از حکومت افغانستان و جامع ملل متحد که در این امر باید واکنش نشان داده شود.”

رئیس حج اوقاف بادغیس همچنین در مورد هفته اخوت گفته با پیروی از سیرت نبی اکرم که در مقابل دیگران داشته‌اند میتوان همه چیز را درمورد اخوت دانست.

او اظهار داشت پیامبر(ص) هیچگاه در دوران زندگی خود فرق میان سیاه و سفید عجم و عرب نگذاشتند و همه را باهم برادر خطاب می‌کردند.

در همین حال سیدمحمود انتظار استاد دانشگاه در مورد حواشی اخیر کشور فرانسه نسبت به اهانت پیامیر اکرم می‌گوید: “نکته اول این که اهانت به پیامبر(ص) یعنی بی احترامی به یک و نیم میلیارد انسان می‌باشد.”

به بیان وی، “هیچ دینی هیچ فرقه‌ای نباید به پیامبر خاتم و بزرگان اسلام بی حرمتی کنند و باید شحصیت یک انسان بزرگ را محفوظ نگه دارند.”

در ادامه آقای انتظار در مورد حوادث اخیر فرانسه و کشته شدن استاد مدرسه در رابطه به قضیه کاریکاتور پیامبر اسلام و واکنش پدر دانش آموز می‌گوید: “اسلام ستیزی در عصر پیامبر هم بوده و حتی در جلو چشمانشان به خودشان توهین و ضرر رسانیده شده است اما پیامبر اسلام با نیکی و سخن ناب اسلامی به دعوت آنها پرداخته‌اند؛ همین مسئله در این قضیه باید اجرا شود.”

آقا انتظار اظهار داشت جامعه اسلامی باید با احادیث، تلاوت آیات مبارکه اسلام ناب و خوش خلقی در این امر برخورد کنند و با انجام سیرت پیامبر برای دنیا رویکردی که نبی اکرم در آن زمان داشتند نشان بدهند.

در ادامه این استاد دانشگاه بیان می‌کند اگر چنین عمل‌های همچون کار که پدر این دانش آموز انجام داده است باعث  افزایش اسلام ستیزی در جهان می‌شود.

امروز 12 ربیع‌الاول آغاز هفته میلاد نبی اکرم(ص) و هفته اخوت در سرار افغانستان شروع شده  و در این هفته مجالس و محافل مختلفی با رویکرد سیره پیامبر، اخوت و صحبت در مورد صلح افغانستان انجام می‌شود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.