تامین امنیت مراکز دینی – فرهنگی حفاظت از ارزش‌ها و سرپا نگه‌داشتن نماز است

علمای دین در هرات می‌گویند برای خنثی‌سازی دسایس دشمنان اسلام و سرپا نگه‌داشتن نماز و حضور پرشور مردم در مساجد، نیاز است امنیت این مراکز به صورت اساسی با همکاری دولت و مردم تامین شود.

این گفته‌ها در خطبه عبادی – سیاسی روز گذشته جمعه (28 عقرب) مسجد جامع صادقیه هرات اراد شده است.

حجت‌الاسلام و المسلیمن مهدی‌زاده، در خطبه‌های نماز جمعه دیروز مسجد جامع صادقیه هرات گفت که مساله امنیت اصلی ترین نیاز هر جامعه برای تداوم زندگی، حفاظت ارزش‌ها و شکوفایی اقتصادی است.

به گفته آقای مهدی‌زاده، دشمنان مردم افغانستان با هدف قرار دادن مساجد و مراکز دینی درصدد کم‌رنگ ساختن حضور مردم در این مکان‌ها هستند و مردم و دولت با تامین امنیت اساسی جلوی عملی شدن این تفکر دشمن را بگیرند.

آقای مهدی‌زاده افزود که “در قسمت تامین امنیت مراکز فرهنگی – دینی صحبت‌های با امارت اسلامی شده و کارهای مفیدی هم در همین رابطه صورت گرفته است. خیلی از مساجد و مراکز – فرهنگی مسلح شدند و برخا در حال آماده‌سازی اند.”

به بیان این عالم دین با این وجود بازهم نیاز است نیروهای امنیتی در تامین امنیت تلاش کنند و در مسلح‌سازی نهادها و مکان‌های فرهنگی جهت جلوگیری از دسایس دشمنان مشترک اسلام، همت به خرج دهند.

از جانبی هم خطیب نماز جمعه صادقیه هرات ادامه داد که انفجارهای اخیر غرب کابل که باعث شهیدشدن چندین تن از باشندگان این شهر شد، غم‌نگیز است و دفع این جنایات نیاز به همسویی دولت و ملت بر تامین هرچه بهتر امنیت دارد.

چند هفته قبل و در پی حمله‌ی افراد وابسته به گروه داعش در مساجد جامع سیدآباد قندوز و فاطمیه قندهار، ده‌ها نمازگزار شهید شدند.

بعد از این حادثات مردم از امارت اسلامی درخواست شریک شدن در تامین امنیت مراکز دینی – فرهنگی کردند که گفته می‌شود این امر در برخی ولایات عملی شده است.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.