تابستان داغ هرات؛ آمار مراجعه کنندگان به گرما‌زدگی به شفاخانه افزایش یافته است

مسئولان در شفاخانه حوزوی ولایت هرات می‌گویند که همزمان به تشدید گرما، آمار مراجعه کنندگان افراد گرما زدگی در این مرکز صحی افزایش یافته است.

داکترمیرویس یاسر، متخصص بخش داخله شفاخانه حوزوی هرات به خبرگزای وطن24 می‌گوید که طی یک ماه گذشته به دلیل بلند رفتن درجه حرارت هوا، تعداد افراد مبتلا به مرض گرمازدگی هم بیشتر شده است.

او بدون ذکر آمار دقیق مراجعه کنندگان مریضان گرما زدگی بیان داشت بیشتر کسانی که به مریضی گرما زدگی دچار می‌شوند افراد کهن سال و کودکان می‌باشند.

وی گفت: « تاکنون آمار دقیق مریضان ناشی از گرما زدگی در شفاخانه حوزوی ثبت نشده است اما، به بر اساس نتایج ابتدایی تعداد آنها فوق العاده افزایش یافته اند».

او بیان داشت که برای جلوگیری از مبتلا نشدن به مریضی گرما زدگی نیاز است تا که افراد بدون ضرورت در معرض آفتاب قرار نگیرند، در طول روز مایعات زیاد استفاده کنند و هم‌چنان محیط را سرد نگهدارند.

به گفته این متخصص، گرمازدگی در اثر نرسیدن آب کافی به بدن در گرمای بالا، منجر به نقص در سیستم کنترل درجه حرارت بدن می‌شود.

آقای یاسر افزود که علائم شایع گرمازدگی شامل حالت تهوع، تشنج، گیجی، گمراهی و گاهی اوقات از دست دادن هوشیاری یا کما می‌باشد.

این در حالی است در این روزها درجه حرارت هوا در هرات نسبتا افزایش یافته است.

رعایت نکردن بهداشت شخصی، محیطی و هم‌چنان قرار گرفتن زیاد در معرض آفتاب ازجمله عوامل اساس مبتلا شدن به گرما زدگی عنوان می‌شود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.