بیش از هشت میلیون کودک در افغانستان به کمک های جهانی احتیاج دارند

 

مؤسسۀ حمایت از اطفال می‌گوید که در حال حاضر 8.12 میلیون کودک در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

مؤسسۀ حمایت از اطفال پیش از این گفته بود که شمار این کودکان به 5.26 میلیون تن می‌رسد.

مریم عطایی، سخنگوی این موسسه در افغانستان گفت که همه‌گیری ویروس کرونا وضعیت را وخیم‌تر کرده است.

خانم عطایی گفت: “خانواده‌هایی که آسیب پذیر هستند و خانواده‌هایی که در مناطق دُور دست افغانستان زندگی می‌کنند، فقیر هستند و نمی‌توانند غذای درست و کافی به کودکان‌شان در جریان قرنطین فراهم بسازند به این معنی است که متأسفانه کودکان هر روز زجر می‌بینند و هر روز از این ناحیه رنج می‌برند. دفتر بین‌المللی حمایت از اطفال از جامعۀ بین‌المللی می‌خواهد که هر چه زودتر اقدام کند و حداقل غذای درست و کافی را برای کودکان فراهم بسازد.”

از سوی دیگر میلان دنیچ رییس موسسه حمایت از کودکان در افغانستان گفته که بسیار مهم است تا کمک‌های بشردوستانه و کالا‌های تجاری وارد افغانستان شوند و به مناطقِ که به آن نیاز جدی است ارسال شوند.

صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان یا یونیسف در ماه اپریل گفته بود که با ادامۀ محدودیت‌ها برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در افغانستان، خانواده‌ها وسائل امرار معیشت خود را از دست داده و مشکلات سوء تغذیه افزایش می‌یابد و از این وضعیت کودکان شدیداً متأثر خواهند شد.

ابوبکر کامپو نمایندۀ یونیسف در افغانستان حدود دو ماه پیش گفته بود که شمار کودکان زیر پنج‌ سال دچار سوءتغذیه شدید در این کشور نسبت به سال 2019، یازده درصد افزایش یافته است.

او گفته بود که با ارقام تازه، شمار این کودکان در افغانستان تخمینأ به 690000 تن رسیده اند.

به اساس معلومات سازمان ملل متحد، در مجموع حدود 14 میلیون افغان به کمک‌های عاجل بشردوستانه نیاز دارند.

مؤسسۀ حمایت از اطفال در حالی از افزایش شمار کودکان نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان خبر داده که حکومت این کشور به تازگی قرنطین در شهر‌های بزرگ را به هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا برای سه ماه تمدید کرد.

تعداد مبتلایان این ویروس در افغانستان تا دیروز (جمعه 23 جوزا) نزدیک 24 هزار تن گزارش شده بود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.