بیشتر از نمایشگاه صنایع دستی، نیاز به بازار فروش داریم

هم زمان با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان در شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور، مسئولان در ریاست امور زنان این ولایت نبود بازار مناسب برای فروش صنایع دستی زنان را از چالش‌های اصلی و حل ناشده فرا روی بانوان می‌دانند.

نمایشگاه صنایع دستی زنان از سوی انکشاف اقتصاد روستایی ریاست احیا و انکشاف دهات غور تحت نام “همدلی” روز گذشته در هوتل “وسیم” برگزار گردید.

حلیمه پرستش، رئیس امور زنان ولایت غور در گفتگو با خبرگزاری وطن24 گفت: “در ولایت غور نمایشگاه‌های متعددی از سوی نهاد‌های دولتی و خصوصی به همکاری ریاست امور زنان برگزار شده اما در بخش بازاریابی صنایع دستی کوچکترین کاری اساسی صورت نگرفته است.”

او می‌افزاید در این زمینه با وجود وعده‌های نهاد‌های دولتی و مقامات، تا کنون برای زنان در غور یک مکان و یا مارکت مشخص که زمینه فروش صنایع دستی شان فراهم کند ساخته نشده است.

وی علاوه می‌کند در صورت موجودیت همچین مکانی، برای زنان فرصت‌های شغلی بیشتری خلق می‌کند، آنان را تشویق به ادامه دادن شغل می‌کند و همچنین از لحاظ مالی و درآمد دست آنها را می‌گیرد.

زنان در ولایت غور عمدتا مصروف فعالیت‌های از قبیل ساخت کلاه، دست‌کش، شال‌های مردانه و زنانه گلدوزی شده، قالینچه و بعضی صنایع دیگر که زنان با دست می‌سازند و مورد استفاده قرار می‌دهند.

در صورت فراهم شدن بازار فروش مناسب برای این چنین تولیدات ضریفانه، بنابر ادعای ریاست امور زنان و بعضی بانوان فعال در این ولایت، حجم صنایع دستی زنان در غور بالا می‌رود و از لحاظ کیفیت و شهرت هم در بازار‌های کشور جای خوبی برای خودش باز می‌کند.

رئیس امور زنان غور اضافه می‌کند تلاش‌ها برای ساخت یک مارکت که بتواند صنایع دستی زنان را در یک مکان جمع آوری کند شروع شده و در صورت رفع چالش بودجه‌ای ساخته خواهد شد.

در همین حال در روز برگزاری نمایشگاه صنایع دستی زنان، معاون والی این ولایت، رئیس احیا و انکشاف دهات و برخی مقامات دیگر صحبت داشتند و برای ایجاد بازار فروش و نمایش بیشتر صنایع دستی زنان در خارج و داخل کشور اعلام همکاری کردند.

در این نمایشگاه،حبیب الله ردامنش معاون والی غور وعده ساخت ایجاد یک بازارچه مخصوص زنان در شهر فیروزکوه را به زنان سپرد.

همچنین غلام غوث سلطانی، رئیس احیا و انکشاف دهات غور گفت این اداره در تلاش است تا صنایع دستی زنان غور در سال آینده در خارج از کشور هم نمایش داده شود.

برنامه انکشاف اقتصاد روستایی از یک سال به این سو در قالب اداری ریاست احیا و انکشاف دهات ولایت غور جا گرفته که تا کنون نزدیک به 235 شورا را تحت پوشیش دارد.

طبق گفته‌ها این برنامه هفتاد فیصد بانوان و 30 فیصد آقایان را در برنامه های کاری و انکشافی خود پوشیش داده است.

 

 

 

 

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.