بیجاشدگان داخلی هرات به مناطق اصلی‌شان بازگردانده می‌شوند

والی هرات در دیدار با شماری از نمایندگان سازمان ملل در افغانستان روی انتقال با عزت و داوطلبانه بیجاشدگان داخلی مستقر در هرات به مناطق اصلی‌شان صحبت کردند.
به گزارش خبرگزاری وطن24، دفتر رسانه‌های مقام ولایت هرات با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده که این دیدار روز گذشته یکشنبه (22 حوت) در دفتر والی هرات صورت گرفته است.
در این اعلامیه گفته شده که داکتر شاهرخ پژمان، اتشه امور بشری سازمان ملل متحد، نووا رتنانتو ریس دفتر اوچا، انجینیر نیک محمد اعظمی از کمشنری عالی سازمان ملل برای پناهندگان با والی هرات دیدار و روی چالش بیجاشدگان داخلی مستقر در هرات گفتگو کردند.
در این نشست تصمیم گرفته شده تا بیجاشدگان داخلی به صورت داوطلبانه و با عزت به مناطق اصلی‌شان بازگردانده شوند.
گفته شده برای شروع این روند در مرحله اول 400 خانواده بیجاشده از هرات به ولایت‌هایشان منتقل می‌شوند و باقی هم به صورت منظم و با ایجاد تسهیلات منتقل خواهند شد.
در این دیدار مولوی نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات تاکید کرده که تنها راه جلوگیری از معضل بیجاشدگان داخلی اشتغال‌زایی و کار آفرینی برای آنان است.
وی گفته که باید در ساحات دور دست برنامه اشتغال‌زایی روی دست گرفته شود تا مردم از مناطق اصلی‌شان بیجا نشوند.
صحبت از انتقال بیجاشدگان به مناطق اصلی‌شان درحالی مطرح می‌شود که قبل از این ریاست مهاجرین هرات هم گفته بود روی طرحی برای انتقال بیجاشدگان به مناطق‌اصلی شان کار می‌کند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.