برگزاری همایش تقدیر از نیروهای امنیتی در هرات/وارثان شهدای این نیروها شکایت دارند

در این گردهمایی شمار زیادی از خانواده‌های شهدا حضور داشتند و از عدم رسیده‌گی به وارثین شهدا از طرف حکومت، به شدت انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، سید شریف، عضو از خانواده یک شهید نیروهای امنیتی می‌گوید: “امروزه خانواده شهدا به وضع بسیار بدی روز و شب شان را سپری می‌کنند و باید به عوض این گونه برنامه‌ها به بازماندگان شهدا رسیده‌گی کنند.”

وی بیان داشت در حق خانواده‌های شهدا جفا صورت گرفته و این کار در آینده می‌تواند پیامد‌های بدی را داشته باشد.

او اضافه می‌کند باید دولت مشکل خانواده‌های شهدا را درک کند اما بعد از شهادت شخص خانواده‌های آنان به جای اینکه از طرف دولت حمایت شود به دست فراموشی سپرده می‌شود.

در هیمن حال عبدالله شهید زاده، فرزند یکی از شهدا می‌گوید: “به خانواده شهدا درست همکاری صورت نمی‌گیرد و شمار زیادی از وارثین شهدا ماهوار نمی‌‌توانند حق شان را بدست بیاورند و دولت هم توجهی ندارد.”

او از دولت می‌خواهد برای فرزندان شهدا زمینه تحصیل را فراهم کند تا آنان بتوانند در آینده خدمت گزار مردم و ملت خود باشند.

از سویی هم عبدالرئوف احمدی، رئیس پولیس مردمی هرات می‌گوید: “چیزی که در توان دولت باشد انجام می‌دهد و دولت هم مشکلات خود را دارد.”
وی می‌پذیرد کمک‌های که برای خانواده‌های شهدا می‌شود کافی نیست.

او خاطرنشان کرد وزارت امورداخله کشور طرحی را روی دست دارد که در آینده نزدیک این طرح عملی شده و تا اندازه‌ی مشکلات خانواده‌های شهدا رفع می‌شود.
آقای احمدی گفت: “مردم از نیروهای امنیتی خود به خوبی حمایت کرده و بازهم خواهان همکاری مردم در آینده هستیم.”

خانواده‌های شهدای نیروهای امنیتی همواره از عدم رسیده‌گی دولت شکایت کرده‌اند دیده شود که تا چه وقت به این شکایات رسیده‌گی می‌شود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.