برگزاری نمایشگاه فکر، ایده و خلاقیت با اشتراک هزار دانش‌‌آموز در هرات

نمایشگاه علمی و هنری تحت نام «فکر، ایده و خلاقیت» در ولایت هرات با حضور هزار دانش آموز به مدت یک هفته در ولایت هرات برگزار شد.

این نمایشگاه روز دو شنبه ( 5 سرطان) افتتاح و امروز یک شنبه روز اختتامیه آن بود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، تقریبا هزار دانش‌آموز خردسال از دورهای ابتدائیه و متوسط از دو مکتب خصوصی ولایت هرات در این نمایشگاه اشتراک داشتند.

حسین علی میرزایی، مسئول مکاتب خصوصی معراج در ولایت هرات می‌گوید که این نمایشگاه به هدف استعداد یابی و تشویق دانش‌آموزان خرد سال برگزار شد.

آقای میرزایی بیان داشت که محتوایی این نمایشگاه را سازه‌های رباتیک، هنری، تکنالوژی، ادبیات، و آموزه های دینی تشکیل می‌دهد.

وی می‌افزاید که اکثر سازه‌های نمایشگاه «فکر، ایده و خلاقیت» را دانش آموزان بر اساس تصورات ذهنی وخلاقیت های شان و برگرفته از آموزش کتاب‌های مکاتب ساخته است.

او در ادامه علاوه کرد که نزدیک به هزار سازه از بخش‌های محتلف شامل این نمایشگاه می‌باشد.

از سویی‌هم، دانش‌آموزان اشتراک کننده در این نمایشگاه، سازه‌های شان را برای عموم جامعه مفید و کاربردی عنوان می‌کنند.

محمد مهدی، یکی از دانش‌آموزان لیسه خصوصی معراج یک در هرات می‌گوید که وی با استفاده از کد نویسی برنامه‌های ترجمعه لغات انگلیسی و پیش بینی آب و هوا را طراحی کرده است که بصورت انلاین کار می‌کند.

او بیان داشت که در آینده نه چندان دور این دو برنامه را بصورت انلاین به بازار وارد خواهد کرد.

فریبا کریمی، یکی از دانش‌آموزان لیسه خصوصی معراج دو در هرات بیان می‌کند که وی ربات ثبت زلزله را ساخته است که پیش از وقوع زلزله هشدار می‌دهد.

این در حالی است که در چند سال اخیر نمایشگاه‌های علمی و هنری از جمله سازه‌های رباتیک در میان مکاتب ولایت هرات نسبتا افزایش یافته است.

فرایندی که باعث شده تا مکاتب هرات برای اشتراک در مسابقات جهانی آمادگی بگیرند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.