برگزاری نمایشگاه شمیم ظهور به مناسبت میلاد حضرت مهدی(عج)

نقاشی و خطاطی تحت نام شمیم ظهور به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) و دهه مهدویت با همکاری نهاد‌های فرهنگی در جبرئیل هرات برگزار شد.

در این نمایشگاه آثار نقاشی و خطاطی با محتوای دنیای قبل از ظهور و بعد از ظهور حضرت مهدی(عج) را به نمایش گذاشته‌ شد.

لیلا خالقی مدیر و مسئول گالری نگارخانه هریوا، به خبرگزاری وطن24 گفت: “در این نمایشگاه 29 اثر نقاشی و 40 اثر خطاطی به نمایش گذاشته شده است.”

او گفته نمایشگاه شمیم ظهور به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) و در دهه مهدویت در بخش‌های مختلف بوده که تمرکز آن بیشتر به نقاشی و خطاطی با محتویات ظهور می‌باشد.

وی افزود جوانان و مردم استقبال خوبی را از این نمایشگاه داشتند.

خانم خالقی عنوان کرد نمایشگاه این چنینی هر ساله به مناسبت میلاد حضرت مهدی (عج) برگزار می‌شود.

در ادامه، عتیق‌حسین نجفی یکی از خطاطان این نمایشگاه می‌گوید: “مهدویت موضوعی است که هر کس می‌تواند در توان خود در زمینه ظهور کاری انجام دهد.”

نجفی افزود انگیزه تمام کسانی که در این نمایشگاه حضور دارند، ترویج فرهنگ مهدویت و آشنایی جوانان با نمایش گذاشتن آثار نقاشی و خطاطی، با محتوای ظهور و مهدویت است.

وی علاوه کرد: “یکی از درس‌‌هایی که در این نمایشگاه وجود دارد موضوع امید به ظهور و امید به آینده روشن می‌باشد که جوانان با درک این موضوع باید نا امید نشده و برای رسیدن اهداف خود تلاش کنند.”

با این وجود، دوست‌علی حیدری، یکی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه گفت: “نمایشگاه امروز پیش زمینه و درک بهتر برای جریانات قبل از ظهور و بعد از ظهور است.”

وی عنوان کرد این نمایشگاه برای روشن سازی افکار و آگاهی جوانان مثبت بوده و با دیدن آثار نقاشی تصویر سازی در ذهن مخطابان از جریانات ظهور ایجاد می‌شود.

با این همه، پانزدهم ماه شعبان، میلاد حضرت مهدی (عج) می‌باشد که به همین منظور نهاد‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی در دهه مهدویت برنامه‌های مختلفی با محتوای ظهور و مهدویت برگزار می‌کنند.

از جمله این برنامه‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی و خطاطی است که در گوشه و کنار ولایت هرات برگزار شده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.