برگزاری دوره واکسین پولیو برای مناطق دور دست ولایت هرات / بیش از 270 هزار کودک واکسین دریافت می‌کنند

مسئولان صحی در ولایت هرات گفته‌اند دوره تطبیق فرعی واکسین پولیو در ولایت هرات آغاز می‌شود که در این دوره بیش از 270 هزار کودک واکسیناسیون می‌شوند.

همچنین این اولین دوره واکسیناسیون پولیو در سال 2023 در ولایت هرات می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، داکتر عبدالوحید رحمانی، آمر معافیت کتلوی بخش صحت عامه هرات گفت: «این دوره واکسیناسیون فرعی در نقاطی که احتمال آسیب پذیری پولیو وجود دارد،  تطبیق می شود.»

او افزود دوره فرعی امروز(یک شنبه 2 دلو) افتتاح شده و از فردا دوشنبه، در ولسوالی شیندند و قسمت‌های از ولسوالی انجیل تطبیق خواهد شد.

آقای رحمانی در ادامه گفته در این دوره به کودکان توجه می‌شود که در مناطق دور دست و از دوره‌های قبل واکسیناسیون باقی مانده‌اند.

همچنین وی گفته بنابر سروی انجام شده در این دوره در حدود 277 هزار کودک واکسیناسیون خواهند شد.

در همین حال، مولانا نعیم الحق حقانی رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات در مراسم افتتاحیه این برنامه از مردم خواسته تا با تیم رضا کاران صحی همکاری کنند.

او گفته که تمام تلاش‌ها برای تطبیق بهتر واکسین از سوی مسوولان صحی در نظر گرفته شده و بخش صحی برای ریشه کن کردن این ویروس کار می‌کنند.

در آقای حقانی می‌افزاید: «ما در فصل سرما نیز کار میکنیم و در این مورد کوتاهی نخواهد شد تا کودکان واکسین شود و نگرانی ما برطرف شود.»

این در حالی است مقامات صحی در ولایت هرات عنوان کرده بودند با تلاش‌های تیم‌های صحی از دو سال به این سو در ولایت‌های غربی کشور هیچ واقعه پولیو به ثبت نرسیده است.

با این حال، دوره‌های متعدد وزارت صحت افغانستان برای تلاش برای ریشه‌کن کردن پولیو است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.