برگزاری جشن عبادت برای کودکان در هرات؛ والدین فرزندان شان یاری کنند

برنامه «جشن عبادت» به منظور آموزش واجبات دینی و مسائل شرعی برای دست‌کم 200 تن از کودکان تازه به تکلیف رسیده در جبرئیل ولایت هرات برگزار شد.

این برنامه روز گذشته (جمعه، 8 ثور)، از سوی مرکز آموزشی چهارده معصوم(ع)، هئیت محبان‌النبی(ص) و انجمن یاران کاشت لبخند در منطقه جبرئیل ولایت هرات برگذار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمد کریم روشن، مسئول بخش فرهنگی مرکز آموزشی چهارده معصوم(ع) در هرات و یکی از برگزار کنندگان این برنامه می‌گوید: «برنامه جشن عبادت از اول ماه مبارک رمضان به منظور تدریس واجبات دینی و مسائل شرعی برای کودکان که تازه به سن تلکیف رسیده‌اند راه اندازی شده است».

آقای روشن بیان می‌کند که در این دوره آموزشی 150 تن از دختران و 50 تن از پسران تازه به تکلیف رسیده اشتراک داشتند که به‌ صورت عملی آموزه‌های ابتدایی در خصوص احکام و مسائل شرعی را فرا گرفتند.

او هدف از راه‌اندازی این برنامه را فرهنگ‌سازی و رونق دادن علوم دینی در بین جوانان، کودکان و خانواده‌ها عنوان کرد.

وی هم‌چنان افزود خانواده‌ها باید بر علاوه زمینه‌سازی آموزش علوم عصری، در فراگیری علوم دینی هم فرزندان شان را تشویق کنند.

از سوی‌هم، عالمان دین در ولایت هرات هم با تاکید بر تربیت سالم کودکان و جوانان می‌گویند که آموزش مسائل دینی و عبادی یکی از وظایف اساسی والدین در قبال کودکان شان می‌باشند.

حجت‌السلام احسانی، یکی از عالمان دین در هرات گفت: «جوانان با رسیدن به سن تکلیف شرایط ارتباط و سخن گفتن با خداوند را پیدا می‌کنند و برگذاری برنامه‌های همچو جشن تکلیف برای رشد فهم  آنها از دین بسیار مفید می‌باشد».

در هیمن‌حال اشتراک کنندگان این برنامه با ابزار خرسند از فراگیری آموزه‌های دین خواستار تشویق آنان در راستاری کسب آموخته‌های دینی می‌باشند.

فاطمه ناصری که تازه به سن تکلیف قدم گذاشته گفت: «در برنامه جشن تلکیف در باره احکام، نماز، روزه و اوقات خواندن نماز چیز‌های زیادی یاد گرفتم».

او بیان داشت که دیگر آنان هم باید در چنین برنامه‌های شرکت کنند تا در مورد مسائل دینی معلومات ضروی را بیاموزند.

جشن تکلیف یکی از مراسم مذهبی است که برای دختران و پسران که به سن تکلیف رسیده‌اند، برگزار می‌کنند.

این جشن از جمله برنامه‌های دینی می‌باشد که در میان مردم افغانستان کم‌تر انجام می‌شود اما خانواده‌ها تاکید بر افزایش این برنامه در میان خانواده و جامعه دارند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.