برنامه «اعتماد و اقتصاد»؛ طرح جدید حکومت برای اشتغال‌زایی

مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ از عملی شدن یک طرح اقتصادی تحت نام«اعتماد و اقتصاد» جهت فراهم شدن فرصت‌های کاری در داخل کشور در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، آژانس اطلاعاتی باختر امروز(شنبه، 29 میزان)، نوشته که این برنامه از سوی معینیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ طرح شده و مورد تائید رهبری حکومت هم قرار گرفته است.

محمد یونس راشد، معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ برنامه «اعتماد و اقتصاد» را در کاهش مشکلات اقتصادی در کشور مؤثر عنوان کرده است.

از نظر آقای راشد، فتح اقتصادی در راه است و جوانانی که کشور را ترک کردند روزی دوباره بازگشت خواهند کرد.

این مقام فرهنگی همچنان نتیجه برنامه کار آزاد آنلاین (فریلانسنگ) در هرات را مثبت بیان کرده و از راه‌اندازی آن در تمامی ولایت‌های کشور در آینده خبر داد.

معین جوانان وزارت فرهنگ در ارتباط به کارکرد‌های این معینیت هم گفت که آنان تاکنون برای سه هزار تن از جوانان زمینه تحصیل رایگان را در دانشگاه‌های خصوصی کشور فراهم کرده است.

‌هم‌چنان گفته شد که در حال حاضر نیروی مسلکی و متخصص در کشور کمتر است و حکومت برای متخصص شدن جوانان کار می کند.

طبق آمار‌های معینیت امور جوانان وزارت فرهنگ کشور، در حال حاضر ۹۰ هزار معلم زن در وزارت معارف و ۱۲ هزار زن در وزارت صحت عامه مصروف به کار می‌باشند.

این در حالی‌است که بیکاری و مشکلات اقتصادی از جمله چالش‌های جدی و ریشه‌دار برای مردم افغانستان، خصوصا جوانان گفته می‌شود.

چالشی که باعث شده بیشتر جوانان، کشور را برای کار ترک کنند.

منبع خبرگزاری وطن
توسط مراد یوسفی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.