برنامه‌های اقتصادی در هرات/افتتاح اتحادیه شرکت‌های تجارتی مواد غذایی

مسئولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات گفته‌اند شرکت‌های تجارتی غذایی به هدف سهولت در زمینه‌های مختلف واردات و صادارت مواد غذایی اتحادیه‌ای را ایجاد کردند.

مراسم افتتاحه‌ای این اتحادیه شب گذشته در هتل ارگ با حضور مقامات دولتی و سرکنسول‌های کشورهای منطقه برگزار شد.

این اتحادیه با رایزنی با مقامات دولتی و کشورهای منطقه قرار است سهولت‌های برای واردات و صادارات مواد غذایی صورت گیرد که این اقدامات باعث کاهش تعرفه‌های گمرکی شده و در نتیجه مواد غذایی با نرخ ارزانتر به دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری وطن24، یونس قاضی‌زاده، رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری ولایت هرات در مراسم افتتاحیه گفت: “اتحادیه‌هایی که در اتاق‌‌های تجارت و سرمایه گذاری ولایت هرات ایجاد می‌شود به هدف رهبری و کنترول بهتر در بخش‌های مختلف می‌باشد.”

او افزود اتحادیه متشبثین شرکت‌های تجارتی مواد غذایی هم به منظور مرفوع ساختن و تخصصی شدن در این عرصه ایجاد شده است.

آقای قاضی‌زاده عنوان کرده که با ایجاد این اتحادیه دست کم در اتاق‌های تجارت و سرمایه گذاری 30 اتحادیه در حال حاضر فعالیت دارند.

وی در این مراسم از مقامات و سرکنسول‌های کشورهای منطقه خواستار همکار شد و بیان کرد با آمدن امارت اسلامی امنیت به کشور بازگشته و راه برای همکاری‌های تجارتی با کشورهای همسایه و منطقه راحتر شده است.

در همین حال، نجیب‌الله خیر اندیش، رئیس اتحادیه شرکت‌های تجارتی مواد غذایی گفت: “این اتحادیه به دلیل حل مشکلات تاجران و مردم ایجاد شده است.”

وی بیان کرد روئسای این اتحادیه با مقامات دولتی در مرکز و اداره محلی هرات دیدار داشته و با آنان درمورد مشکلات و راه حل‌های چالش‌های تاجران صحبت و گفتگو شده است.

با سفر روئسای این اتحادیه به مرکز جواز این اتحادیه از وزارت عدلیه افغانستان صادر شده است.

این اتحادیه دارای یک رئیس و پنج معاون برای رفع مشکلات و کنترول درست بر کاکرد شرکت‌های تجارتی مواد غذایی و متشبثین می‌باشد.

در ادامه، مولوی نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در این برنامه بیان کرد جلسات مختلفی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم با روئسای اتاق‌ تجارت و سرمایه گذاری هرات صورت گرفته است.

او گفته این جلسات باعث اتحاد تاجران با مسئولان دولتی در راستای از بین بردن فقر از جامعه بوده و باز هم ایجاد اتحادیه برای رفع مشکلات مردم امر نیکی می‌باشد.

والی هرات اطمینان داد که تاجران به کار خود در قسمت رشد اقتصاد کشور ادامه دهند و امارت اسلامی با تاجرین همکار بوده و در مورد بازار آزاد در چهارچوپ شریط اسلامی موافق می‌باشد.

با این همه، اتحادیه متشبثین ولایت هرات با هماهنگی و رفع چاش‌ها قرار است سهولت‌های زیادی برای مردم و تاجران ایجاد شود که یکی از آنها ارزان شدن قیمت مواد غذایی خواهد بود.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.