برای حکومت‌داری خوب نظریات شنیده می‌شود و عملی خواهد شد

شماری از استادان دانشگاه، فرهنگیان، متنفذین ولایت هرات در دیدار با سخنگوی امارت اسلامی و والی هرات برخی از مشکلات جامعه و مردم را با آنان شریک ساخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مقام ولایت هرات در خبرنامه‌ای اعلام کرده است که جمعی از استادان دانشگاه، بزرگان و فرهنگیان ولایت هرات با ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی و والی هرات دیدار کرده‌اند.

در این دیدار هر یک به نوبه خود مشکلات مردم و جامعه را برای آنان شریک ساخته و خواستار حل آن شده‌اند.

ناصر معین، استاد دانشگاه ولایت هرات با اشاره به تلاش‌های دولت به دلیل کاهش چشم‌گیر فساد در بین ادارات از مسئولان خواست تا در ارتباط استقلال اقتصادی افغانستان کار صورت گیرد.

همچنین وی عنوان کرد که استخدام افراد شایسته و مسلکی در ادارات دولتی می‌تواند در زمینه پیشرفت سریع افغانستان تاثیرگذار ‌باشد.

آقای معین افزود این اقدام میزان باورمندی مردم به حکومت هم افزایش می‌دهد.

از سویی هم، علی‌احمد غوردروازی، یک تن از بزرگان ولایت هرات در این نشست حمایت خود را از نظام امارت اسلامی عنوان کرده است.

او بیان کرد که مجاهدین امارت اسلامی هم به خاطر دفاع از دین و وطن قربانی‌های زیادی داده‌اند.

در همین حال، وکیل‌احمد مجاهد، یکی دیگر از مجاهدین پیشین هرات خواستار توجه جدی حکومت به خانواده‌های شهدا و مجاهدین  این ولایت شد.

وی افزود که در حال حاضر مجاهدین و ورثه‌ی شهدا با مشکلات سخت اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

در همین حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در این نشست بعد از شنیدن نظریات و صحبت‌ها، گفت: «نظریات و پیشنهادات استادها و اهل قلم و دانش، نه تنها مورد استقبال قرار می‌گیرد؛ بلکه در میدان عمل هم از این طرح‌ها برای بهتر شدن حکومت‌داری خوب و ‌مورد رضایت مردم استفاده قرار می‌گیرد».

در ادامه، او با تاکید بر اتحاد و اتفاق میان تمامی اقوام عنوان کرد: «افغانستان متعلق به تمامی اقوام است و باید همه با همدیگر در آبادی کشور سهیم باشیم».

وی بیان کرد که امارت اسلامی به درد مردم شریک است و مسئولان آن تلاش دارند تا به همه مشکلات مردم افغانستان رسیدگی کنند.

در ادامه، نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات تاکید کرد که رسیدگی به مشکلات مردم در اولویت کار امارت اسلامی قرار دارد.

به گفته او، حکومت از هر طرح سازنده‌ی که منجر به خودکفایی اقتصادی و تقویت روابط بین ملت و دولت شود با پیشانی باز استقبال می‌کند.

والی هرات تاکید کرد که حل مشکلات مردم جز مکلفیت‌های نظامی امارت اسلامی است.

این در حالی است که  ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی برای نخستین بار به ولایت هرات سفر کرده است.

در چند روزی که وی به هرات است با اقشار مختلف ولایت هرات دیدار داشته است.

همچنین وی، روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح خط آهن هرات – خواف حضور داشت و بیان کرد روابط افغانستان و ایران عمیق و مانند دو برادر است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.