حل چالش‌های کنونی هرات همکاری شخصیت‌های این ولایت را می طلبد

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات با شماری از شخصیت‌های علمی و فرهنگی دیدار کرده و خواهان همکاری و مشارکت آنان در مسائل مختلف برای حل چالش‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری وطن۲۴، نعیم الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید: این ولایت در همه بخش‌های علمی، فرهنگی و در همه حوزه‌ها دست بالایی داشته و این کار نیازمند همکاری همه جانبه شخصیت‌ها می‌باشد.

وی بیان داشت مشکلات زیاد بوده و همه از چالش ها سخن می‌گویند و خوب است که برای رفع چالش ها نظر علما، دانشمندان و فرهنگیان گرفته شود.

او افزود حکومت محلی امارت اسلامی در هرات علاقمندی زیاد دارد تا در همه عرصه و با ازبین بردن مشکلات دیدگاه افراد نخبه را داشته باشد.

آقای حقانی گفت هرات از گذشته‌ها  به این طرف جای علم، ادب و فرهنگ بوده چون در این ولایت شاعران و دانشمندان زیادی وجود داشت که از گذشته تا کنون آثار شان وجود دارد.

رئیس اطلاعات و فرهنگ این ولایت خاطرنشان کرد در حال حاضر هرات هر چی که دارد از دانشمندانی است که در این خاک آرامیده است.

در همین حال محمد رفیق شهیر، رئیس شورای متخصصان هرات گفت: مردم این ولایت در طی چند ماه گذشته ثابت کرده‌اند که در کنار حکومت امارت اسلامی بوده و دلیل آن هم امنیت سرتا سری در این ولایت است.

او در ادامه اضافه کرد باشندگان هرات هم مانند سایر مردم کشور توقع دارند که مکاتب دخترانه هر چی زودتر از صنف ششم به بالا باز شود.

این نشست که به دعوت ریاست اطلاعات و فرهنگ برگزار شده بود تعداد زیادی از فرهنگیان، علما و دیگر بخش های مختلف علمی حضور داشتند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.