برای آغاز روند واکسیناسیون پولیو مقامات محلی گفتگو کردند

شماری از مقامات محلی فراه و مسئولین بعضی موسسات صحی، طی جلسه‌ای تاکید بر رساندن امکانات صحی به مناطق محروم این ولایت و برنامه‌ریزی جهت آغاز روند واکسیناسیون پولیو کردند.

این جلسه صبح امروز در مقام ولایت فراه انجام شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، دفتر والی فراه با نشر خبرنامه گفته که در این جلسه معاون والی، رئیس اطلاعات فرهنگ و رئیس صحیت عامه فراه، مسئولین موسسات یونیسیف، CHC،WHA  و شماری دیگر از مسئولان محلی فراه شرکت داشتند.

در خبرنامه افزوده شده که این جلسه جهت هماهنگی و انسجام‌دهی جهت شروع واکسیناسیون پولیو در ولایت فراه صورت گرفته است.

در خبرنامه این نهاد آمده که دکتر عبدالجبار “شیخ” معاون ریاست صحت عامه فراه در این گردهمایی با تاکید بر هماهنگی بین نهادهای امنیتی با سکتور صحت افزود که فلج اطفال یک ویروس کشنده است و تلاش‌ها برای جلوگیری از آن باید به صورت جدی صورت بگیرد.

مولوی عبدالصمد فاروق، معاون والی فراه گفته که تلاش دارد با ایجاد هماهنگی و تامین امنیت خدمات لازم را برای باشندگان فراه انجام دهد.

در ادامه این نشست مولوی صادق فراهی، رئیس اطلاعات و فرهنگ فراه در این نشست گفت: “ما در مناطق دورافتاده و کوهستانی ولسوالی‌های بکواه و گلستان تعداد زیادی کوچی داریم که نه به مراقبت‌های صحی دسترسی دارند و نه از سوی مقامات توجهی می شود.”

به گفته فراهی این افراد در شرایط فعلی نیاز به آگاهی و مراقبت عمومی دارند.

این درحالیست که مسئولان صحی در فراه گفته‌اند که برای فراهم سازی دارو و دیگر امکانات اولیه، بعضی موسسات بین‌المللی با آنان وعده همکاری داده‌اند.

از سویی هم در زمستان پیش‌رو چالش‌ اصلی سر راه صحت، کمبود امکانات صحی و بودجه برای پرداخت معاشات کارمندان عنوان شده‌ است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.