با وجود امنیت سراسری در غور، خدمات صحی در این ولایت ضعیف مانده

مسئولان در ریاست صحت عامه غور می‌گویند روند ارایه خدمات صحی در این ولایت با حضور داکتران زن ادامه دارد اما کمبود امکانات دارویی و مالی باعث ایجاد بعضی مشکلات شده‌است.

مولوی محمود، سرپرست صحت عامه غور به سایت خبری وطن24 گفت: برای باشندگان غور عرضه خدمات صحی به صورت منظم انجام می‌شود اما کمبود بودجه و امکانات دارویی، در این اواخر باعث شده که چالش‌های جدی سر راه فعالیت مسئولان صحت در این ولایت به میان بیاید.

او مشخصا از کمبود بودجه خوراک مریضان، عدم پرداخت شدن معاش چهارماهه داکتران و بعضی نیازمندهای دیگر که در کلینیک‌های اطراف و ولسوالی‌های غور نیاز است نام برده و این مسایل را مشکل اصلی سر راه مسئولان صحت می‌داند.

وی اما اضافه می‌کند که در تلاش است با تعیین سرپرست جدید و حمایت از مرکز کشور، به این چالش‌ها فایق آید.

او می‌افزاید حضور داکتران زن در تمامی ولسوالی‌های غور و شفاخانه مرکزی پُر رنگ است و تا کنون هیچ مانعی سر راه فعالیت آنان  از سوی طالبان صورت نگرفته‌است.

سرپرست صحت غور همچنین ادامه می‌دهد که فعالیت موسسات صحی در غور در حال حاضر نسبتا کم‌رنگ شده اما تلاش‌ها برای فراهم سازی زمینه فعالیت این موسسات جریان دارد.

این درحالیست که ولایت غور از ولایت‌های نسبتا محروم کشور بوده که قبل از این و در زمان دولت قبلی هم دچار چالش‌های جدی در سر راه صحت بوده‌است.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.