باشندگان هرات ضمن محکومیت هتک حرمت قرآن کریم خواستار وحدت جهان اسلام شدند

باشندگان هرات ضمن محکوم کردن بی‌احترامی و آتش زدن قرآن کریم در سویدن، خواستار یکپارچگی مسلمانان و جلوگیری از این‌گونه رویدادها در آینده شدند

آنان تاکید کردند که انتشار محتوای ارزشمندانه قرآن‌کریم و جلوگیری از اهانت به آن تلاش مضاعف کشورهای اسلامی و جوانان بیدار مسلمان را در سراسر جهان می‌طلبد.

معروف حکیمی، باشنده هرات در صحبت با خبرگزاری وطن24 می‌گوید که اقدام کشور سوئد در دادن مجوز قرآن سوزی نوعی چراغ سبز نشان دادن به افزایش افراطیت، نزاع‌های بزرگ و خدشه‌دار کردن زیست‌‍باهمی در این جهان است.

وی علاوه کرد که آزادی بیان به معنی احترام به عقاید دیگران و حمایت از آزاد اندیشی دینی است که نیاز است به صورت جدی نسبت به آن فکر و تامل شود.

از جانبی‌هم، وی تاکید کرد که هتک حرمت به قرآن کریم به معنی مقابله با یک ونیم میلیارد مسلمان است و ادامه این روند می‌تواند منجر به افزایش سطح خشونت در جهانی شود که لازم است همه برای زیست در آن به عقاید هم احترام بگذارند.

هم‌چنین عبدالعزیز توانا، باشنده دیگر هرات نیز تاکید کرد مسلمانان اگر متحد باشند هیچ فرد و یا کشوری در جهان حتی به فکر اهانت به قرآن و دیگر مقدسات مسلمانان نمی‌افتند.

او اضافه کرد که روند جاری در سوئد یک‌بار دیگر به مسلمانان نشان داد که زیر پرچم واحد جمع شده و اجازه چنین کارهای را به غربی‌ها ندهند.

عالمان دین هم این اقدام کشور سوئد را محکوم کرده و تاکید می‌کنند که باید آموزه‌های قرآن کریم که سراسر انسان دوستی و حمایت از بشریت است به جهان معرفی شود و قرآن به نماد هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در میان جهانیان تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد طاهر نجفی، عالم دین در هرات می‌گوید که جریان‌های اسلامی باید در راستای تربیۀ نیروهای اهل فکر و مسلح به سلاح علم و افکار قرآنی تلاش بیشتر به خرج دهند.

وی تاکید کرد که علاوه بر اقدامات جدی برای پاسخ‌گو کردن کشور سوئد لازم است روی وحدت و بیداری جوانان نیز بیشتر کار شود.

تاکنون کشورهای اسلامی، سازمان ملل و اتحادیه اروپا به سوزاندن قرآن کریم واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.