باشندگان غور در هرات دست به اعتراض زدند

به گزارش خبرگزاری وطن، فیاض غوری، یکی از معترضان ولایت غور در هرات می‌گوید: هدف از مظاهره امروز آنان در هرات تصویب ناعادلانه بودجه سال آینده ولایت غور از طرف پارلمان و در نظر نگرفتن مشکلات مردم می‌باشد.

به گفته او، در حالی بودجه تصویب می‌شود که ولایت غور سرک و برق درست ندارد.

آقای غوری بیان داشت خواست این معترضان از مقامات مرکزی کشور، ساختن شاهراه غور- هرات و غور- کابل می‌باشد.

وی یادآور شد امروز تظاهرات باشندگان ولایت غور وارد هفتمین روز شده و تا تحقق نیافتن خواسته‌هایشان، به اعتراض ادامه می‌دهند.

این باشنده ولایت غور گفت: از مدت هفت روز به این طرف تمام ادارات دولتی به شمول دروازه اداره محلی این ولایت بسته می‌باشد.

در همین حال فایق حرمت، یکی دیگر از باشندگان معترض ولایت غور در هرات می‌گوید: شاهراه غور- هرات و غور- کابل داری خرابی‌های بسیار بوده و مردم این ولایت بارها شکایت خود را به گوش مسئولان دولتی رسانده‌‌اند.

او یادآور شد در کنار مشکلات شاهراه‌ها، این ولایت از نداشتن برق هم محروم می‌باشد.

آقای حرمت از مسئولان دولتی در مرکز کشور خواست به مشکلات مردم ولایت غور توجه کنند.

از سویی هم محمد اسحاق فاکر، یکی دیگر از معترضان ولایت غور در هرات می‌گوید: اگر دولت به خواست باشندگان این ولایت توجه نکند دست به اعترضات گسترده‌تری خواهند زد.

وی ادامه داد در صورتی که مسئولان مرکزی کشور مانند گذشته خواست مردم ولایت غور را نادیده بگیرند، در 34 ولایت کشور تظاهرات‌های بزرگی را راه اندازی می‌کنند.

معترضان که تعداد شان به ده‌ها تَن می‌رسیدند هشدار می‌دهند اگر دولت خواست مشروع شهروندان ولایت غور تَن ندهد والی و دیگر نماینده‌های دولتی را از این ولایت به زور بیرون می‌کنند.

هم‌زمان با این اعتراض، جوانان در مرکز ولایت غور هم دروازه تمامی اداره‌های دولتی به شمول اداره محلی را بسته‌ و مانع کار آنها شده‌اند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.