بازداشت 17 تن در پیوند به جرایم مختلف در ولایت هرات

مسئولان فرماندهی امنیه هرات می گویند که 17 تن در پیوند به سرقت اموال عامه، نگهداری گیاه یامه و خرید و فروش مواد مخدر در این ولایت بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، فرماندهی امنیه هرات با نشر خبرنامه ای می‌گوید یازده تن از آنان با مقداری مواد مخدر، سه سیت موبایل و ۲۸۰۰ کیلو گرام گیاه «اومان یا یومه» دستگیر شده‌اند.

در این خبر نامه ذکر شده که مقدار گیاه یامه‌ای که بدست آمده، حریق شده است.

از سوی هم، فرماندهی امنیه این ولایت در یک خبرنامه جداگانه گفته است که نیروهای مدیریت مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات طی چندین عملیات کشفی شش تن را در پیوند به فروش  موادمخدر، از مربوطات این ولایت بازداشت کرده‌اند.

به نقل از خبرنامه، افراد بازداشت شده اکنون تحت نظارت می‌باشند و پرونده های شان جهت بررسی به ارگان های عدلی و قضایی محول شده است.

این در حالی است روزانه چندین تن در ارتباط به رویداد های مختلف و بیشتر حمل مواد مخدر از سطح ولایت هرات توسط نیروهای امارت اسلامی بازداشت می‌شوند.

به اساس فرمان رهبری امارت اسلامی، چندی قبل کمیته‌ای مشترک از چند ارگان امنیتی به منظور جلوگیری از کشت و برداشت مواد مخدر در این ولایت تشکیل شده است.

گفته شده بود این کمیته صلاحیت دارد تا مزارع  کشت مواد مخدر را از بین ببرد.

مسوولان اداره محلی هرات همواره بر تطبیق فرمان رهبری امارت اسلامی تأکید کرده و می‌گویند که به هیچکس اجازه کشت، تولید، قاچاق و خرید و فروش مواد مخدر را نخواهد داد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.