بادغیس روی خوش امنیت را در ماه های اخیر ندیده است

اعضای شورای ولایتی بادغیس از ناامنی وتشدید حملات طالبان بالای مواضع نیروهای امنیتی دراین ولایت ابراز نگرانی می‌کنند.

بهاالدین قادسی عضو شورای ولایتی بادغیس به خبرگزاری وطن24 گفت: “ناامنی بعد ازماه مبارک رمضان در ولایت بادغیس گسترش پیدا کرده و نیروهای امنیتی هیچ گونه عملکرد موثر درمقابل طالبان ندارند.”

او می گوید: “نیروهای امنیتی در حالت دفاع فعال و غیر فعال قرار دارد و تقریبا اجازه هیچ گونه عملیات بالای مواضع طالبان را ندارند.”

وی گفته در روزهای گذشته طالبان چندین حمله در ولسوالی‌های آبکمری، جوند و قادس انجام داده‌اند.

آقای قادسی علاوه می‌ کند نیروهای امنیتی در ماه رمضان حملات اندکی بالای مواضع طالبان انجام داده بودند که تاثیری آنچنانی در پی نداشت.

این عضو شورای ولایتی تاکید می کند در صورت که دولت بالای طالبان عملیات قوی انجام ندهد وضعیت امنیتی در بادغیس بدتر از امروز خواهد شد.

در همین حال تحصیل حیدری سخنگوی پولیس بادغیس می گوید: ” وضعیت امنیتی در ولایت بادغیس قابل نگرانی نیست و نیروهای امنیتی توان دفع حمله طالبان را در این ولایت دارند.”

او می گوید بعد از ماه رمضان و آتش بس سه روزه طالبان در روزهای عید فطر، این گروه حملات اندکی بالای بعضی ولسوالی های بادغیس داشتند که توسط نیروهای امنیتی دفع شده است.

سخنگوی پولیس تاکید می کند توان نظامی طالبان در ولایت بادغیس در حال کاهش هست واین گروه هیچ گونه توان نظامی در مقابل نیروهای امنیتی را ندارد.

ولایت بادغیس از ولایت های محروم کشور می باشد که در گذشته محل حملات زیادی از طالبان بالای مواضع نیروهای دولتی بوده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.