باختر به نقل از یوناما: امارت اسلامی بخش مهمی از کنفرانس سازمان ملل درباره افغانستان خواهد بود

آژانس دولتی باختر در گزارشی به نقل از مسئولان یوناما نوشته که امارت اسلامی بخش مهمی از کنفرانس بین‌المللی که قرار است درباره افغانستان برگزار شود، خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، آژانس خبری باختر به نقل از دفتر مطبوعاتی معاونیت سیاسی ریاست الوزرا نوشتنه: سکات سمیت، مسوول بخش سیاسی یوناما این گفته ها را در دیدار با مولوی ذاکر، رییس عمومی دفتر معاونیت سیاسی ریاست الوزرا بیان داشته است.

در خبرنامه به نقل ازسکات سمیت نوشته شده است «در آینده نزدیک و به ابتکار سازمان ملل متحد، یک کنفرانس بین‌المللی در مورد افغانستان برگزار خواهد شد که امارت اسلامی بخش مهم آن خواهد بود».

خبرنامه می‌افزاید که او با اشاره به زلزله هرات و عودت‌ اجباری افغانان، نیازمندی‌‌های بشری در افغانستان را بیشتر خواند و افزود که این حوادث تاثیرات منفی بالای افغانان گذاشته و ضرورت به کمک‌ها را بیشتر ساخته است.

مولوی ذاکر، رییس عمومی دفتر معاونیت سیاسی ریاست الوزرا در این دیدار بر افزایش تعامل امارت اسلامی با جهان تاکید کرده و گفته که یوناما با برداشتن موانع، راه تعامل با امارت اسلامی را باز کند.

او افزوده است که «امارت اسلامی می‌خواهد با آغاز پروژه‌های بزرگ، میزان فقر را کاهش دهد و در این زمینه نیاز به کمک‌های ملل متحد و جامعه بین‌المللی دیده می‌شود.»

رییس عمومی دفتر معاونیت سیاسی ریاست الوزرای کشور هم‌چنین خواهان گسترش کمک‌های سازمان ملل هم‌زمان با فرا رسیدن زمستان شده است.

این دیدار درحالی صورت می‌گیرد که قرار است به زودی نشستی با موضوع اوضاع افغانستان در مقر سازمان ملل برگزار شود.

هنوز معلوم نیست که در این نشست مسئولان امارت اسلامی هم اشتراک می‌کنند یا خیر.

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.