اگر مسئولان توجه نکنند، 10 روز بعد قادس به جهنم مبدل می‌شود

بنا بر مشکلات مبهمی، پایگاه نظامی نیروهای مشترک برای تامین امنیت راه قادس – قلعه نو متوقف شد.

این درحالیست که چند روز قبل قطار نیروهای مشترک امنیتی برای ایجاد پایگاهی در قادس از مرکز شهر قلعه نو به این ولسوالی حرکت کرده بود.

محمدحیدر شریفی ولسوال قادس به خبرگزاری وطن24 گفت: “قطار نظامی که برای ایجاد پایگاهی به ولسوالی قادس فرستاده شده بود بنا بر مشکلاتی دوباره به مرکز شهر برگشت.”

وی بیان کرد در چند روز اخیر حملات طالبان در ولسوالی قادس افزایش یافته و با ایجاد این پایگاه امیدواری‌هایی بر بهتر شدن وضعیت امنیتی راه قادس – قلعه نو پیدا شده بود.

این مقام احتمال می‌دهد که اگر این پایگاه در روزهای پیش رو ایجاد نشود وضعیت امنیتی این ولسوالی طی 10 روز آینده حتی از ولسوالی بالامرغاب هم بحرانی تر خواهد شد.

او همچنین از نا امیدی باشندگان قادس نسبت به وضعیت امنیتی این ولسوالی و بی توجهی دولت مرکزی ابراز نگرانی می‌کند.

در همین حال فیض‌محمد میرزازاده سرپرست و معاون ولایت بادغیس می‌گوید: “این پایگاه بخاطر دلایلی ایجاد نشده و بعد از بر طرف شدن مشکلات دوباره کار ساخت این پایگاه آغاز می‌شود.”

وی بیان می کند در قادس چند پایگاه نظامی وجود دارد که در صورت حمله طالبان توان خنثی کردن این حملات ممکن خواهد بود.

در همین حال این مقام می‌گوید به جز قادس طالبان در چند قسمت دیگر از ولایت بادغیس به طور همزمان حملاتی را انجام می دهند.

در اخیر این مقام افزوده است نیروهای امنیتی به حالت دفاعی فعال قرار دارند و بخاطر برنامه صلح بین الافغانی فقط حملات طالبان را خنثی می‌کنند.

ولایت بادغیس در چند روز اخیر شاهد افزایش حملات طالبان بوده است.

شورای امینت ملی هم طی خبرنامه‌ای اعلام کرده که در یک ماه اخیر بیشترین تلفات نیرو‌های امنیتی از ولایات بادغیس، غور و هلمند بوده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.