اولین محموله‌ی 12 تنُی جلغوزه به ارزش نیم میلیون دالر به آلمان صادر شد

اولین محموله‌ی 12 تُنی مغز جلغوز به ارزش 500 هزار دالر امریکایی از ولایت هرات به آلمان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، این محموله‌‌ی بزرگ توسط شرکت تجارتی «محمود اکرمی» در ارتباط اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری این ولایت از طریق مرز اسلام‌قلعه به کشور آلمان فرستاده شده است.

هادی اکرمی، رییس شرکت تجارتی محمود اکرمی گفته که این شرکت این محموله جلغوزه را از تاحران جلال آباد خریداری کرده و با بسته بندی بین‌المللی به کشور آلمان فرستاده شده است.

او بیان کرد “این بار یک پکیج خیلی عالی و با کیفیت بالا تهیه کردیم و تمام محصولات جلغوزه با استانداردهای بین‌المللی و با دستگاه مغز شده است.”

آقای اکرمی عنوان کرد در این شرکت 150 فرد کار می‌کنند که از این میان 110 تن آن بانوان می‌باشند.

در ادامه، مهدی اکرمی، مسئول اتحادیه‌ی صادرکنندگان حوزه‌ی غرب کشورهم در این باره می‌گوید که هزینه‌ی این محموله‌ی مغز جلغوزه 500 هزار دالر امریکایی می‌باشد که به اروپا فرستاده شده است.

به بیان وی، اتحادیه‌ی صادرکنندگان حوزه‌ی غرب سالانه به ارزش ۲۵۰ میلیون دالر اقلام تجارتی را به بیرون از کشور صادر می‌کند.

او اضافه کرد ” در هرات ما حدود ۵۰ قلم اجناس صادراتی داریم که شامل، میوه‌های خشک، میوه‌های تازه، نباتات طبی، فرآورده‌های مالداری، حبوبات و سایر موارد است که به خارج ارسال می‌شود.”

از سویی هم، بشیر محمد سیرت، رییس اتاق صنعت و تجارت هرات، ضمن پشتیبانی از تاجران کشور بیان کرده که آنان تلاش می‌کنند برای رشد اقتصادی کشور محصولات کشاورزی و صنعتی تاجران را به کشورهای اروپایی و آسیایی ارسال کنند.

این در حالی است که در گذشته هم صادارت جلغوزه به کشورهای اروپایی از طریق دهلیزهای هوایی فرستاده می‌شود اما این بار برای نخست است که از راه زمینی از ولایت هرات به کشور آلمان محصولاتی صادر می‌شود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.