انتقاد تند مرغداران از اداره زراعت هرات/رئیس زراعت: من توانایی منع واردات مرغ را ندارم

مسئولان اتحادیه مرغداران ولایت هرات با انتقاد از دولت در بخش واردات مرغ از کشورهای همسایه می‌گویند حتی مسئولان اداره زراعت این ولایت حاضر به گفتگو با آنان بر سر مشکلاتشان نیستند.

حمیدالله نوری، رئیس اتحادیه مرغداران هرات در گفتگویی با خبرگزاری جمهور گفت: “وضعیت فارمداران تولید گوشت مرغ بسیار وخیم است و کمترین توجهی هم از جانب دولت نمی‌شود.”

به بیان وی، در حال حاضر فارم‌های مرغداری نیاز شدید به دارو و برخی تجهیزات مقابله با بیماری‌ها دارند ولی مسئولان دولتی به این قضایا توجهی نشان نمی‌دهند.

او همچنین انتقاد تندی نسبت به واردات گوشت مرغ از بیرون از کشور دارد و می‌گوید این روند صعنت مرغ داری هرات را فلج کرده است.

در حال حاضر بیشترین میزان گوشت مرغ و تخم مرغ از ایران وارد کشور می‌شود.

آقای نوری همچنین با انتقاد از رئیس اداره زراعت تاکید دارد که وی برای شنیدن این چالش‌ها حتی حاضر به نشست با مسئولان مرغ داری‌ها نشده است.

اما در طرف مقابل، عبدالصبور رحمانی، رئیس اداره زراعت هرات این صحبت‌ها را “عقده مندانه” دانسته است و گفته بسیاری از خواسته‌های مسئولان فارم‌های مرغ داری، در صلاحیت رئیس اداره زراعت نیست.

وی می‌گوید: “خودتان به این قضیه توجه کنید که آیا جلوگیری از واردات مرغ از بیرون کشور در توانایی و صلاحیت اداره زراعت است؟ خیر! این گونه تصمیمات را باید شخص رئیس جمهور بگیرد.”

این مقام همچنین عدم حاضر شدن برای دیدار و گفتگو با مسئولان فارم‌های مرغداری را کاملا رد کرده و گفته در هر زمانی که نیاز بوده، این نشست‌ها شکل گرفته است.

آقای رحمانی همچنین وضعیت فعالیت و امور فارم‌های مرغداری در هرات را مطلوب می‌داند.

بنا بر گفته‌ها، در حال حاضر 500 فارم مرغداری در هرات فعالیت دارد.

این فارم‌ها عمدتا در چند سال اخیر وارد فعالیت شده‌اند.

نکته دارای اهمیت این است که صنعت تولید مرغ و تخم مرغ در هرات نسبتا به خودکفایی رسیده و ضمن پرورش مرغ، دانه و مواد تقویتی مورد نیاز هم در داخل تولید می‌شود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.