انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران خان پیشتازند

علی‌رغم آن‌که نخست‌وزیر پیشین پاکستان در زندان به سر می‌برد، متحدان وی موفق شدند در انتخابات پارلمانی اکثریت کرسی‌ها را به دست آورند.
به گزارش خبرگزاری وطن24، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور (پارلمان) را در انتخابات روز پنجشنبه هفته گذشته به دست آوردند.
شبکه «سی ان ان» گزارش کرد، کمیته انتخاباتی پاکستان گزارش کرده است که نامزدهای مستقل، ۹۸ کرسی را تاکنون به دست آورده‌اند و وضعیت ۲۲ کرسی هنوز مشخص نیست. اکثریت نامزدهای مستقل به حزب خان یا همان «تحریک انصاف پاکستان» وابسته هستند.
هم‌چنین شبکه «بی بی سی» نیز گزارش کرد، نخست‌وزیر پیشین پاکستان که در زندان محبوس است، مدعی پیروزی در انتخابات شده و از هوادارانش خواسته تا این پیروزی را جشن بگیرند.
با این‌حال، «نواز شریف» دیگر نخست‌وزیر سابق پاکستان نیز مدعی شده که حزبش بزرگ‌ترین پیروز انتخابات است و از احزاب دیگر درخواست کرده که با او ائتلاف کنند.
طبق گزارش سی ان ان، حزب نواز شریف یا همان «مسلم لیگ پاکستان» (PMLN) تاکنون با احراز ۶۹ کرسی جایگاه دوم را در بین احزاب با بالاترین آراء به دست آورده است و حزب مردم پاکستان نیز با ۵۱ کرسی جایگاه سوم را به خود تخصیص داده است.
با این حال هنوز سرنوشت 22 کرسی باقی مانده نامعلوم است و هنوز هیچ حزبی 161 کرسی را به دست نیاورده و معلوم نیست پیروزی قطعی از کدام حزب خواهد بود.
با این حال، عمران خان در ویدیویی که با هوش مصنوعی ساخته شده از زندان از هواداران خود خواست که از پیروزی در انتخابات و حفاظت از نتیجه آرا تلاش کنند.
نواز شریف نیز نیز خود را بزرگترین برنده انتخابات دانسته و گفت حکومت ائتلافی می‌سازد.

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.