امید دوباره کشاورزان هرات با بارندگی‌های اخیر/ریاست زراعت: کشاورزان مشکلاتشان را با این اداره شریک سازند

مسئولان در ریاست زراعت ولایت هرات از بارندگی‌های چند روز اخیر در این ولایت ابراز امیدواری کرده و گفته‌اند این بارندگی‌ها در زمان مناسب باعث رونق زراعت خواهد شد.

بشیراحمد احمدی، آمر ریاست زراعت ولایت هرات گفت: “در دو روز اخیر در ولایت هرات 24 ملی متر این ولایت شاهد بارندگی بوده است.”

او افزود این بارندگی در زمان کشت گندم در هرات سرازیر شده که این موضوع باعث امیدواری در حاصلات کشاورزان خواهد شد.

قابل ذکر است معمولا زمان کشت در فصل خزان در ولایت هرات از 10 عقرب تا 10 قوس می‌باشد که بارندگی در این زمان باعث کشت و برداشت محصول خوب می‌شود.

وی افزود “این بارندگی و در ادامه اگر بارندگی مفید انجام شود سال آینده شاهد محصولات بیشتر و با کیفیت بهتر نسبت به سال گذشته خواهیم بود.”

او همچنان از کشاورزان هرات خواسته در هر اموری که آنان مشکل دارند به ریاست زراعت ولایت هرات مراجعه تا در حل چالش آنها رهنمایی‌های لازم انجام شود.

در ادامه، عبدالحمید یک تن از کشاورزان در ولایت هرات می‌گوید بارندگی در دو روز اخیر باعث امیدواری آنان شده است.

او افزود با بارندگی‌های اخیر زمینه مناسبی برای کشت و زراعت مساعد شده است.

به بیان وی، اگر بارندگی به همین منوال ادامه داشته باشد هرات در سال آینده از خشکسالی که در سال گذشته تجربه کرده بود رهایی خواهد یافت.

در ادامه، بازگل مظلوم‌یار، یک تن از کارشناسان اقتصادی می‌گوید که زراعت افغانستان از سمت سنتی به سمت صنعتی حرکت کند.

او بیان کرد تغییر اقلیم در تمام جهان به وجود آمده که این احتیاج دارد تا وزرات زراعت در این راستا از دانش نوین به کار گرفته و برای کشاورزان رهنمایی‌های را انجام دهند.

این در حالی است که در سال جاری با بارندگی‌های بی موقع و خشکسالی باعث کاهش محصولات هم از نطر کیفی و کمی شود.

با این حال این بارندگی امید دوباره برای مردم هرات به وجود آورده است تا در سال آینده امید بیشتری به برداشت محصولات داشته باشند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.