اموال تجارتی به‌زودی از راه آهن هرات – خواف انتقال خواهد یافت

مسئولان ریاست خط آهن هرات از آغاز انتقال اموال تجارتی از طریق خط آهن هرات – خواف در روزهای آینده خبر داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مفتی محمد نسیم محمدی، رئیس خط آهن هرات در دیدار با مسئولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری این ولایت گفته که به‌زودی اموال تجارتی از مسیر ریلی هرات – خواف انتقال داده خواهند شد.

او ادعا کرده که خط آهن هرات – خواف از کشور همسایه ایران الی ایستگاه روزنک ولسوالی غوریان هرات آماده بهره برداری بوده و هیچ گونه مشکل تخنیکی در این مسیر وجود ندارد.

از سوی دیگر، مسئولان اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات و شماری از تاجران و سرمایه گذاران این ولایت خواستار فراهم ساختن زمینه انتقال موترهای باربری از بندرعباس الی ایستگاه روزنک شدند.

رئیس خط آهن هرات به تاجران زون غرب اطمینان داد که اداره خط آهن افغانستان متعهد به فراهم ساختن هرنوع سهولت برای آنان می‌باشد.

به باور آگاهان، طرح راه آهن هرات – خواف نه تنها موجب اتصال ریلی ایران و افغانستان شده بلکه تکمیل کننده مسیری دو هزار کیلومتری در کریدور ریلی شرق به غرب جهان از چین، ازبکستان، افغانستان، ایران، ترکیه و اروپا است.

پیش‌بینی شده با بهره‌برداری راه آهن هرات – خواف در کوتاه مدت سالانه دو میلیون تن کالا و ۲۰۰ هزار مسافر در این مسیر جابه‌ جا و از حجم ترافیک موترهای باربری در مرز دوغارون و هزینه‌های ترانزیت کاهش چشم‌گیر می‌یابد.

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.