اقدامات ریاست زراعت بادغیس به هدف رشد مالداری و احیایی منابع طبیعی

ریاست زراعت ولایت بادغیس خبر داده که به هدف رشد چراگاه‌ها و مالداری در ولسوالی قادس فعالیت‌های بنیادی را انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری وطن24، آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت ولایت بادغیس طی گزارشی که از فعالیت‌های خود ارائه کرده، برای رشد مجدد علفچرها برای مالدارن بخش وسیع از زمین‌های عامه را قرنطین و همچنین برای رشد و گسترش چراگاه‌ها برنامه‌های بنیادی را انجام داده است.

طبق این گزارش، این اداره در ولسوالی قادس، دو ذخیره آبی خاکی را در ساحه علفچرهای عامه برای تهیه آب مواشی مالداران اعمار کرده است.

این ذخایر هر کدام آن، ظرفیت ذخیره 1500 متر مکعب آب دارد.

همچنین ساحه 63 هکتار زمین چراگاه را به دلیل استفاده مکرر از سوی مالداران قرنطین شده است.

در ادامه این گزارش آمده که، ساحه هزار هکتار زمین چراگاه هم به صورت نوبتی در اختیار مالدارن این ولسوالی قرار داده شده است.

همچنین این اداره طی فعالیت‌های خود در ولسوالی قادس، در قسمت جلوگیری از فرسایش خاک و حفاظت از محیط زیست کارهای بنیادی انجام داده است.

ریاست زراعت خبر داده که در زمینه حفظ و رشد منابع طبیعی برای توسعه مالداری، 100 تن از مالداران ولسوالی قادس را آموزشات مسلکی و درست داده است.

در این گزارش ذکر شده که آمریت منابع طبیعی ریاست زراعت با تطبیق این پروژه‌ها توانسته است ضمن  تنطیم ساحه وسیعی از علفچرها، زمینه کار و مالداری را بهتر از گذشته برای مردم این ولسوالی مهیا سازد.

با این حال، مردم ولایت بادغیس اکثریت آنان در زمینه زراعت و مالداری فعالیت دارند که این موضوع باعث شده تا ریاست زراعت این ولایت یکی از ادارات مهم و پرکار برای مردم شناخته شود.

 

منبع خبرگزاری وطن
توسط روح‌الله حیدری
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.