افغان‌های مقیم اروپا برای ۶۰ خانواده بیجاشده در هرات کمک‌های نقدی و غیر نقدی توزیع کردند

برای ۶۰ خانواده بیجاشده و نیازمند از ولایت های “غور و بادغیس” در ولایت هرات کمک های نقدی و غیر نقدی توزیع شده است.

حاجی محمد یوسف مهاجر، مسئول توزیع این کمک‌ها در ولایت هرات به خبرگزاری وطن24 گفت: این کمک‌ها از سوی  صفی الله، قندوزی، حاجی بی‌بی، یما صافی و مکتب حبوبن لندن که افغان‌های مقیم اروپا به ویژه “هالند و لندن” هستند صورت گرفته است.

او افزود که این کمک ها شامل مواد غذایی، وسایل زمستانی و پول نقد نیز می‌باشد.

آقای مهاجر بیان می‌کند کمک‌های توزیع شده برای خانواده‌های بیجاشده است که از ولایات همجوار به ولایت هرات مهاجر شده‌اند.

وی همچنین خاطر نشان کرد خانواده‌های بیجاشده با توزیع این کمک‌ها  می‌تواند تا تاثیرات مطلوبی را در روند زندگی نسبت به گذشته نیز داشته باشد.

در همین حال محمد قاسم رحیمی، یک تن از خیرین در ولایت هرات می‌گوید که این کمک‌ها شامل برنج، روغین، رُب، شکر، چای سیاه، شیرینی، نان‌خشت، کمپل، خیمه و مبلغ ۱ هزار افغانی به هر خانواده بیجاشده و نیازمند توزیع شده است.

آقای رحیمی علاوه می‌کند هدف از توزیع این کمک‌ها برای خانواده‌های بیجاشده و نیازمند در ولایت هرات بخاطر مشکلات اقتصادی و به حیث انسان دوستی  نیز بوده است.

وی گفته است اگر این کمک‌ها در آینده هم ادامه داشته باشد می‌توان گفت که خیلی از نگرانی‌های خانواده‌های بیجاشده و نیازمند برطرف خواهد شد.

از سوی دیگر شماری از خانواده‌های بیجاشده و نیازمند از ولایت‌های غور و بادغیس می‌گویند که کمک‌های توزیع شده از سوی افغان‌های مقیم کشورهای اروپایی می‌تواند تا خیلی از مشکلات این خانواده‌ها را نیز برطرف کند.

محمد رستم، یک تن از خانواده‌های بیجاشده از ولایت غور می‌گوید:” از چند روز بدین سو هیچ نان برای خوردن خانواده‌اش نداشته است اما با توزیع این کمک‌ها از سوی هموطنان افغان در کشورهای اروپایی تا اندازه مشکلات روزمره زندگی اش برطرف خواهد شد”.

محمد اکرم، یک تن دیگر از خانواده های بیجاشده از ولایت بادغیس گفت که خانواده‌های زیادی وجود دارد که در حال حاضر پول “نان‌خشت” را ندارند که برای خانواده شان تهیه کنند.

او همچنین از افغان‌های مقیم کشورهای اروپایی تقاضای این را دارد تا کمک‌های شان را نسبت به گذشته برای خانواده نیازمند و بی‌بضاعت افزایش دهند.

گفته می‌شود طی ۳ دوره برای ۲۷۰ خانواده بیجاشده و نیازمند در حوزه غرب کشور کمک‌های نقدی و غیر نقدی از سوی افغان‌های مقیم کشورهای اروپایی توزیع شده است‌.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.