«افزایش روحیه مقاومت نوید آزادی فلسطین را می‌دهد»

مردم فلسطین به طول 70 سال در حال مبارزه با دولت جعلی صهیونیست اسرائیل هستند و در این راه برای آزادی قبله اول مسلمانان که برای تمام امت اسلامی مهم است، جان‌های بی‌شماری فدا کرده‌اند.

حجت‌السلام والمسلمین سعید رضازاده، روحانی و یک تن از شخصیت‌های سرشناس ولایت هرات در مصاحبه با خبرگزاری وطن24 گفت: «70 سال است که فلسطین توسط دولت جعلی صهیونست یعنی اسرائیل و با حمایت‌ کشور‌های استعمارگر امریکا و برخی دیگر از کشور‌ها اشغال شده است و مردم فلسطین برای آزادی بیت المقدس مبارزه می‌کنند و در این راه مجرووحین و شهدای زیادی را دادند».

وی عنوان کرد با اینکه مردم فلسطین در این 70 سال مظلوم واقع شدند و از سوی صهیونیست‌ها مورد آزار و سرزمین شان تحت اشغال قرار گرفتند اما در راه مقاومت و آزادسازی قبله اول مسلمانان خط راست داشتند و بالاخره و به‌زودی این کشور از دست اشغالگران جهانی آزاد خواهد شد.

او در این باره تصریح کرد که خط مقاومت در فلسطین شکل گرفته و همچنان فرو‌پاشی‌ نظام جعلی صهیونیست از درون آن نوید آزادی بیت‌المقدس را می‌دهد.

این روحانی در ادامه بیان کرد که فلسطین و بیت‌المقدس برای تمام مسلمانان جهان مهم است. امام خمینی(ره) جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیده و از این جهت همه ساله در این روز مردم در تمام کشور‌های اسلامی به شکل‌های مختلف از مظلومان و مقاومت‌گران فلسطین اعلان حمایت می‌کنند.

روز قدس هم‌چنین روز راه‌پیمایی مسلمانان برای اعلان انزجار کامل از حکومت صهیونست‌های غاصب در سرزمین‌های اشغالی نیز است.

آقای رضا زاده همچنان بیان کرد که افغانستان هم در طول بیست سال گذشته از نظر اشغال وجه مشترکی با مردم فلسطین داشته‌ است.

وی علاوه کرد که مردم درد دیده افغانستان هم به دلیل اینکه از رنج مردم فلسطین آگاه هستند در سال‌های گذشته همواره در روز قدس برنامه‌های مختلفی در راستای حمایت از مردم فلسطین داشته‌اند.

با این حال، در این اواخر تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی بالا گرفته و در ماه مبارک رمضان چندین بار سربازان جنایت کار صهیونیست بر روی نمازگزارن فلسطینی در بیت‌المقدس حمله کردند.

این حملات با واکنش تند کشورهای جهان مواجه شده و شخصیت‌های مطرح جهان اسلام خواهان برخورد جدی با رژیم اشغالگر قدس شده‌اند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.