افتتاح نمایشگاه «جلوه رحمت» به مناسبت شب‌های قدر در هرات

نمایشگاه خطاطی و خوشنویسی به مناسبت شب‌های قدر از سوی انجمن خطاطان و ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات در کتابخانه عامه این ولایت افتتاح شد.

این نمایشگاه با تمویل مالی اداره شهرداری هرات امروز( یکشنبه، 27 حمل) افتتاح شد و تا سه روز دیگر به روی بازدید کنندگان باز می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولانا نعیم الحق حقانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید که دست‌کم 200 اثر خوشنویسی و خطاطی که با 20 نوع خط اصیل اسلامی کار شده به نمایش گذاشته شده است.

آقای حقانی گفت: «این برنامه به مناسب شب‌های قدر و به منظور نشر آموزه‌های قرآنی و تشویق مردم به جلوه‌های آن برگذار شده است».

وی بیان کرد که برای انعکاس استعداد هنرمندان و خطاطان هرات برنامه‌های در سطح منطقه و جهان برگزار خواهد شد.

در همین حال، شماری از اعضایی انجمن خطاطان هرات از نبود مکان مناسب و کم‌رنگ شدن بازار اثر‌های شان ابراز نگرانی می‌کنند.

غلام یحیی هروی، یکی از اعضای این انجمن می‌گوید که در حال حاضر انجمن آنان مکان مناسب برای تدریس، کتابخانه و برگزاری نمایشگاه‌ها ندارد که باعث رکود فعالیت‌های هنرمدان این انجمن شده است.

بسم‌الله سروی، معاون انجمن خطاطان هرات گفت که با توجه به قدامت هنر خطاطی و خوشنویسی در هرات استقبال مردم از این هنر قناعت بخش نیست.

وی دلیل دلسردی مردم از آثار خطاطی، نداشتن مطاله در مورد این هنر و همچنان مشکلات اقتصادی آنان عنوان کرد.

از سوی‌هم، بازدید کنندگان این نمایشگاه ضمن استقبال، خواهان افزایش چنین برنامه‌ها برای اوج گرفتن هنر خطاطی و خوشنویسی می‌باشند.

عصمت الله عرفانی، یکی از بازدد کنندگان گفت: «آثارهای حیرت انگیز استادن خوشنویسی هرات دراین نمایشگاه، بیانگر خلاقیت و کار حرفه‌ای آنان اند».

او هم‌چنان علاوه کرد که برپای چنین برنامه‌هایی نشان دهنده هویت و فرهنگ هرات می‌باشد سبب وحدت و نظم بخشیدن جامعه خواهد شد.

هرات از گذشته‌های دور تا کنون، کانون پروش هنرمندان و استادان زیاد بوده است که هر کدام شهرت بین المللی دارد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.