اعلامیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات در مورد اعطای ویزا برای زائران افغانستانی به کربلا

سرکنسولگری ایران در ولایت هرات درمورد جزئیات صدور ویزا و تسهیلات برای زائران افغانستانی به کربلا اعلامیه به نشر رسانده است.

در این اطلاعیه آمده است:

با هدف ارائه حداکثری خدمات و تسهیلات به شهروندان محترم افغانستانی که قصد شرکت در مراسم زیارت اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) دارند و پس از تلاش‌ها و رایزنی‌های انجام شده، بدینوسیله شرایط و ضوابط صدور روادید زیارتی اربعین به شرح زیر اعلام می گردد :

  • داشتن روادید گروهی(در دسته‌های پنج نفر و بیشتر ) کشور عراق الزامی می‌باشد.
  • روادید دوبار ورود مخصوص اربعین به صورت رایگان و از روز شنبه 4 شهریور به مدت 10 روز صادر خواهد شد. این بازه زمانی به هیچ وجه قابل تمدید نمی‌باشد.
  • از علاقمندان دعوت می‌شود به صورت گروهی و از طریق یکی از آژانس‌های زیارتی از تاریخ مذکور در ایام هفته از ساعت 14 تا 16 فرم‌های درخواست روادید را به همراه اصل و کپی روادید کشور عراق و اصل گذرنامه معتبر به بخش کنسولی ارائه نمایند. ( زوار محترم از مراجعه شخصی خودداری نمایند)

 

لازم به ذکر است که به منظور کمک به زائرین مسلمان مشتاق به حضور در مراسم زیارت اربعین حسینی در عراق، هماهنگی‌های لازم جهت ارائه تسهیلات (روادید دو بار ورود رایگان) به برادران و خواهران مسلمان افغانستان انجام پذیرفته است، زوار محترم می‌توانند با مراجعه به بخش‌های کنسولی سفارت و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان روادید زیارتی برای حضور در مراسم اربعین حسینی در عراق را دریافت نمایند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.