اشتغال‌زایی و بازشدن ادارات دولتی در راس خواسته‌های باشندگان غرب افغانستان

طبق نتایج به دست آمده از یک نظر سنجی مجازی که از سوی خبرگزاری وطن24 در غرب افغانستان انجام شد، بیشتر باشندگان ولایت‌های غربی کشور خواهان اشتغال‌زایی و بازشدن ادارات دولتی از سوی طالبان هستند.

به گزارش سایت خبری وطن24، این نظرسنجی که به صورت مجازی در بین مخاطبان خبرگزاری وطن24 در غرب افغانستان انجام شد، دو گزینه‌ی اشتغال‌زایی، باز شدن ادارات دولتی از دو گزینه‌ی امنیت و رشد فرهنگ طرفدار بیشتری داشت.

این نظر سنجی نشان می‌دهد که قریب به 37 درصد باشندگان ولایت‌های غربی کشور در شرایط فعلی از اشتغال‌زایی و حدود 34 درصد دیگر از بازشدن ادارات دولتی استقبال می‌کنند و خواهان فوری انجام شدن این موارد هستند.

تامین امنیت گزینه‌ی بعدی بود که باشندگان غرب افغانستان نسبت به آن تاکید کردند و از طالبان خواهان تحکیم بیشتر امنیت در این ولایت‌ها شدند.

با این حال، فرهنگ و توجه به رشد آن کم‌ترین میزان توجه را در بین باشندگان غرب افغانستان داشته و در نطر سنجی انجام شده هم میزان کمی به رشد فرهنگ تاکید کرده‌اند.

این نظر سنجی درحالی انجام می‌شود که در روزهای اخیر رشد بیکاری در اکثر ولایت‌های کشور بالا بوده و مردم نگران این مساله اند.

همچنین در ولایت‌های غربی کشور قیمت مواد اولیه رشد چشم‌گیری داشته و مردم خواهان توجه نسبت به این روند شدند.

در همین حال، مقامات محلی هرات هم افزایش بهای مواد خوراکی را در هرات تائید می‌کنند و می‌گویند در تلاش است در قیمت‌ها کاهش فوری ایجاد کنند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.