استقبال امارت اسلامی از گزارش بانک جهانی در مورد افغانستان

بانک جهانی با انتشار گزارش تازه‌‌ی خود درباره‌ی وضعیت اقتصادی افغانستان از افزایش ۹۰ درصدی صادرات، ثبات نرخ ارز و کاهش تورم در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۲ خبر داده است.

بانک جهانی در گزارش تازه خود درباره وضعیت اقتصادی افغانستان اعلام کرده است، در حالی‌ که اقلام خوراکی و غیرخوراکی به طور گسترده در دسترس مردم هستند و تورم شاخص قیمت مصرف‌کننده به روند نزولی خود ادامه می‌دهد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی هم پس از نشر گزارش بانک جهانی، آن را «پیشرفت اقتصادی» توصیف کرد و شاخص‌های آن را با عملکرد دولت پیشین مقایسه کرده است.

وی در توئیتی نوشته است: «گزارش جدید بانک جهانی نشان می‌دهد که در ۹ ماه گذشته سال ۲۰۲۲ میلادی صادرات افغانستان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دالر رشد داشته است. این در حالی است که در بیست سال اشغال با تلاش‌ها و امکانات فراوان صادرات افغانستان تحت اداره کابل از ۸۰۰ میلیون بیشتر نمی‌شد.»

معاونت اقتصادی رییس‌الوزرای امارت اسلامی امروز (شنبه ۸ دلو) در اعلامیه‌ای گفته‌ که این گزارش بربنیاد واقعیت‌ها تهیه شده است.

در این اعلامیه آمده است که اگر تحریم‌های بانکی برداشته و پول‌های منجمد شده افغانستان آزاد شود، بیشتر از این در وضعیت اقتصادی بهبود رونما خواهد شد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.