از هرات به غور فعلا سفر نکنید

با وجود ادامه داشتن برف‌باری، وزرات فواید عامه خبر از باز بودن مسیر هرات – غور به روی رفت و آمد می‌دهد.

گفته می‌شد این مسیر به علت برف باری شدید و طوفان‌های خطرناک روز گذشته مسدود شده بود وتعدادی از مسافرین هم در این میان گیر مانده بودند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، اشرف حق شناس، معاون سخنگوی وزارات فواید عامه به رسانه‌ها گفته “راه هرات غور بعد از پاک کاری توسط تیم‌های تعیین شده حالا باز شده است.”

به گفته او”نظر به‌هدایت وزارت فواید عامه این مسیر تا ساعت دو بعد از ظهر به روی ترافیک باز ساخته شده و فعلا تردد وسایط در این شاهراه ادامه دارد.”

در همین حال مجید صمیم رئیس فواید عامه غور می‌گوید: “برف باری در این مسیر به شدت جریان دارد و بهتر است مردم از سفر در این شرایط خود داری کنند.”

او می‌افزاید اداره فواید عامه غور به همکاری بعضی نهاد‌ها تلاش در امر اطلاع رسانی به مردم در این زمینه انجام داده و امید بر این است که رفت و آمدها تا ختم برف‌باری قطع شود.

این چالش هر زمستان دامنگیر مردم غور می‌باشد.

اما طبق گفته‌ها امسال این چالش بیشتر از سال‌های گذشته شده است؛ دلیل اصلی آن هم تخریب پل کمینج توسط طالبان می‌باشد که کوتاه ترین مسیر و راه نسبتا امن برای رفت و آمد بین هرات – غور محسوب می‌شد.

حالا با وجود برف باری شدید، رفت و آمد از کوتل‌های خطرناک و برف‌گیر صورت می‌گیرد که این وضعیت منجر به افزایش بحران در زمستان پیش رو شده است.

بحران که هم رفت و آمد و هم رسیدن مواد غذایی و دارو را به این ولایت با مشکل روبرو کرده است.

با این وجود به گفته مقام‌های وزرات فواید عامه موسسات قراردادی جهت پاک کاری مسیرها از وجود برف و نجات مسافرین در صورت بند ماندن، تفاهم نامه همکاری امضا کرده و هم اکنون در ساحه وجود دارند.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.